خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بهزیستی:

60 درصد جرائم خرد به علت اعتیاد است

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۵۶۹

رئیس سازمان بهزیستی گفت: بیش از 40 درصد طلاق ها و 60 درصد جرائم خرد به اعتیاد ارتباط پیدا می‌کند.

 به گزارش ایلنا، انوشیروان محسنی بندپی در خطبه های پیش از نمازجمعه تهران به مناسب روز بهزیستی و تامین اجتماعی افزود: طلاق دومین آسیب اجتماعی به شمار می رود؛ اصلی ترین و بنیادی ترین نهاد جامعه، خانواده است و اگر دلایلی موجب بروز اختلال در اصل خانواده شود موجب ناپایداری جامعه خواهد شد؛ طلاق موجب بروز اختلال در فرآیند فرزندپروری شده و شمار زنان سرپرست خانوار را افزایش می دهد.

وی خاطرنشان کرد: برای کنترل و کاهش آمار طلاق ، اقدامات و برنامه های اولویت داری از سوی سازمان بهزیستی انجام شده است که از جمله این برنامه ها می توان به برنامه آموزش پیش از ازدواج ، آموزش مرتبط با زندگی خانواده و مهارت های زندگی و آموزش فرزندپروری اشاره کرد.

محسنی بندپی ادامه داد: یکهزار و 600 مرکز مشاوره، 400 خانه سلامت روان محلی ، 450 پایگاه سلامت اجتماعی و سه هزار و 900 مدرس آموزش دیده برای کنترل و مهار طلاق در سراسر کشور با سازمان بهزیستی در حال همکاری هستند.

به گفته رئیس سازمان بهزیستی کشور، بکار گیری این تیم ها و انجام این اقدامات ، شرایطی فراهم کرد که براساس آمار رسمی سازمان ثبت احوال کشور در سال 93 به ازای هر یک ساعت، 19 طلاق داشتیم و این آمار در سال 94 به 18 طلاق در هر یک ساعت کاهش یافت و توانستیم شیب افزایش طلاق را مهار کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: برنامه جلوگیری از معلول زایی نیز یکی دو سال است که انجام می شود. با ورود به عرصه بررسی اختلالات ژنتیکی و با بهره گیری از توان علمی کشور از جمله توان 240 مرکز ژنتیک با حدود 2600 پزشک آموزش دیده و 245 غربالگر ، شرایطی فراهم کرده ایم تا اختلالات ژنتیکی – که موجب معلول زایی در کشور هست- را شناسایی کنیم و اقدام به موقع داشته باشیم.

محسنی بندپی افزود: طی دو سال اخیر از تولد یکهزار و 300 نوزاد –که می خواستند با معلولیت شدید متولد شوند- بر اساس قانون و احکام شرعی، جلوگیری کردیم و برای آنان سقط درمانی انجام دادیم.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با بیان این که این سازمان، چهار هدف کلی را در دست اقدام دارد، گفت: این اقدامات شامل پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها ، توانبخشی ، اجرای مداخلات اجتماعی و توسعه خیر جمعی و استفاده از ظرفیت های سازمان های مردم نهاد است.

محسنی بندپی افزود: اولین هدف سازمان بهزیستی پیشگیری از بروز و شیوع آسیب های اجتماعی و معلولیت ها است.

وی ادامه داد: به دلیل تحولات محیط و زندگی صنعتی و دگرگونی فرهنگ جوامع، شاهد افزایش روز بروز آسیب های اجتماعی در جهان از جمله ایران هستیم.

رئیس سازمان بهزیستی یادآور شد: این مساله یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب طی یک سال گذشته بود بطوری که دو بار در یک سال گذشته، مسئولان را خواستند و آنان را نسبت به کنترل، مهار و کاهش آسیب های اجتماعی مکلف کردند.

محسنی بندپی، اعتیاد را نخستین آسیب اجتماعی خانمان برانداز نامید و گفت: اعتیاد موجب از دست رفتن نیروی کار، عدم پیشرفت تحصیلی و فروپاشی خانواده می شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز