خبرگزاری کار ایران

شادابی بیش از حد درخت کهنسال، کارشناسان را وادار به چاره اندیشی کرد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۷۹۷

کارشناسان محیط زیست به خاطر شادابی بیش از حد درخت کهنسال سرو ابرکوه به فکر چاره اندیشی برای این درخت کهنسال افتادند.

 به گزارش ایلنا، با توجه به فعالیتهایی که طی 3 سال گذشته در اطراف سرو ابرکوه انجام شده، از جمله تغییر سیستم آبیاری، محدودیت دسترسی افراد به شعاع تأثیرگذار درخت، احیاء یونجه کاری تا شعاع 30 متری درخت، ترمیم تنه، مهار شاخه ها و ....منجر به بهبود وضعیت شادابی درخت شده است به گونه ای که در سال جاری رشد بیش از حد معمول برخی شاخه ها و تولید بذر زیاد منجر به سنگینی آنها شده و خطر بر هم ریختن فرم مخروطی درخت و مهمتر از آن شکست شاخه ها جدی شده بود.

بر همین اساس کارگروه تخصصی سرو متشکل از متخصصین استان از این درخت بازدید نموده و پس از بررسی میدانی تصمیم به جمع آوری بذرها در شاخه های شرقی درخت و همچنین پایش مهاربندها و اضافه نمودن یک مهاربند در قسمتی از سرشاخه ها نمود.

بنابراین گزارش، دو نفر از کارشناسان اداره کل محیط زیست به محل عزیمت و بر اساس نسخه پیچیده شده کارگروه تخصصی و با همکاری مأمورین اجرایی محیط زیست شهرستان اقدام به جمع آوری بذرها و اضافه نمودن مهاربند و کنترل نمودن مهاربندهای قبل نمودند.

همچنین درخت از نظر وجود آفات و بیماری بررسی و نمونه برداری شد که خوشبختانه تهدید خاصی از این بابت وجود نداشت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز