خبرگزاری کار ایران

نماینده خراسان رضوی در مجلس دهم عنوان کرد:

بیکاری و نبود اوقات فراغت مناسب دو رکن اساسی اعتیاد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۸۲۲

نماینده مجلس دهم با تأکید براینکه روش‌های امنیتی به تنهایی موفقیت مطلوبی در مبارزه با مواد مخدر ندارد، گفت: مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود و همگان آن را یک تکلیف شرعی بدانند.

به گزارش ایلنا از ستاد مبارزه با مواد مخدر، رمضانعلی سبحانی فر اظهارداشت: مبارزه با مواد مخدر بحثی نیست که یک دستگاه بتواند به تنهایی در مبارزه با آن موفق شود لذا همه دستگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، امنیتی، اقتصادی و ....در مبارزه با این بلیه شوم اجتماعی سهیم هستند.

وی با اشاره به رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر گفت: اجرای این رویکرد بسیار حائز اهمیت است و بر همگان واضح و آشکار بوده که مبارزه جامع و کامل با اعتیاد زمانی محقق خواهد شد که همه مردم و مسئولان در مقابل آن احساس مسئولیت کنند.

نماینده مجلس دهم با تأکید بر اینکه مبارزه صرفا امنیتی موفقیت مطلوبی در حوزه مبارزه با مواد مخدر نخواهد داشت، تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی و نهادهای خصوصی و دولتی باید دست به دست هم داده و در جهت مبارزه با اعتیاد گام بردارند.

سبحانی‌فر عنوان داشت: بحث زیبایی و لاغری تنها موضوعاتی نیست که پرداختن به آن مانع از گسترش اعتیاد شود بلکه برخی به دلیل تفریح و نبود اوقات فراغت مناسب به این سمت و سوی گام بر می دارند. لذا فرصت‌های تفریح به لحاظ مکانی و منابع مالی باید در اختیار همگان قرار داشته باشد تا بتوان بدین طریق از اعتیاد پیشگیری کرد.

نماینده خراسان رضوی بیکاری و نبود اوقات فراغت مناسب را دو رکن اساسی اعتیاد برشمرد و گفت: دستگاه‌ها باید اعتبارات ورزشی، تفریحی و فرهنگی مناسب را در اختیار مردم گذارند و به صورت جدی این موضوع را مورد توجه قرار دهند. از طرفی نیز زمینه ورزش‌های همگانی به ویژه برای نوجوانان و جوانان باید ساخته شود تا در زمیان بیکاری به سوی آسیب‌های اجتماعی و قلیان و سیگار روی نیاورند.

نماینده مجلس دهم با بیان اینکه در حوزه مبارزه با مواد مخدر در بخش امنیتی خلاء قانونی نداریم، تصریح کرد: ولی متاسفانه در بخش فرهنگی کمبود وجود دارد. مبارزه اجتماعی با مواد مخدر باید به صورت یک فرهنگ نهادینه شود و همگان مبارزه با این آسیب اجتماعی را یک تکلیف شرعی بدانند. این موضوع مصداق واقعی نهی از منکر بوده و باید مورد توجه قرار گیرد.

سبحانی‌فر با تأکید بر اینکه خلاءهای فرهنگی باید رفع شود، افزود: رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر در نهادینه شدن فرهنگ مبارزه با اعتیاد و مواد مخدر موثر است و در کنار این مسئله نیز نباید از ایجاد سرگرمی سالم برای جوانان غافل ماند.

وی ادامه داد: دولت و مجلس باید دوشادوش یکدیگر در امر مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری اجتماعی آن همکاری کنند و جهت اشتغال هرچه بیشتر جوانان گام بردارند چراکه هرچه آمار بیکاری کاهش یابد ناهنجاری‌ها در سطح جامعه نیز کم رنگ‌تر خواهد بود.لذا بهتر است با اتخاذ راهکارهای مناسب ریشه‌های اعتیاد را خشکاند و جهت نابودی کامل آن اهتمام داشت.

نماینده مجلس دهم تصریح کرد: دولت باید گره‌ها در این زمینه را بگشاید و و با همکاری مجلس در صورتی که قوانین مزاحم وجود دارد آن را رفع و اگر به قانون جدید برای مبارزه جامع نیاز است را ارائه دهد و با رونق اقتصادی ان شاء الله شاهد ایجاد اشتغال بیشتر برای جوانان این مرز و بوم و کاهش گرایش به مواد مخدر باشیم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز