خبرگزاری کار ایران

طی دو روز گذشته رخ داد:

نابودی بیش از 500 اصله درخت طی آتش‌سوزی پنج باغ

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۸۷۲

در حریق باغات و فضای سبز در شیراز طی دو روز گذشته بیش از 500 اصله درخت از انواع مختلف نابود شدند.

به گزارش ایلنا، طی دو روز گذشته ۴۰ مورد آتش سوزی مربوط به منازل مسکونی، باغات، فضای سبز، خودرو و... به سامانه ۱۲۵ شیراز اعلام شده است که از این تعداد پنج مورد آن‌ها مربوط به حریق باغات بوده است.

ساعت ۹: ۱۷ دقیقه روز گذشته پارک جنگلی شهرک گلستان طعمه حریقی گسترده شد که آتش نشانان بوسیله آتش کوب و چندین رشته آبدهی و با همکاری بیش از ۲۰ نفر از عوامل شهرداری و ۱۰ نفر از نیروهای مردمی، حریق را طی ۳۳: ۱ دقیقه عملیات نفس‌گیر مهار کردند.

در این آتش سوزی حدود ۵۰ هکتار از مراتع جنگلی شهرک گلستان آتش گرفت که باعث سوختن حدود ۵۰۰ اصله درخت زیتون شد.

همچنین ساعت ۱۹: ۱۵ نیز یک هکتار از باغی در پلیس راه شیراز سپیدان دچار حریق شد که با ۴۵ دقیقه تلاش بی‌وقفه، آتش سوزی م‌ها رشد اما این حریق ب باعث نابودی ۶ اصله از درختان انار، گردو، کاج و سرو شد.

روز پنجشنبه نیز باغی آتش گرفت که علت آن آتش گرفتن ضایعات چوب، وسرایت آن به پرچین باغ بود این حادثه نیز با تلاش ماموران آتش نشانی مهار شد اما در این آتش سوزی سه اصله درخت گردو در آتش سوخت.

آخرین مورد آتش سوزی مربوط به آتش سوزی یک کانکس ۳۰ متری در داخل یک باغ بود که باعث سرایت آتش به درختان اطراف شده بود که توسط آتش نشانان مهار شد.

براساس این گزارش کانکس مذکور خالی از سکنه بوده است و تنها بخشی از اسباب و لوازم خانگی موجود در اتاق و درختان اطراف خسارت دیدند.

گفتنی است اکثر آتش سوزی باغات و فضای سبز در این فصل به علت عوامل انسانی و بی‌احتیاطی در آتش زدن خارو خاشاک درون و یا محوطه خارجی باغ‌ها و غیر قابل کنترل شدن شعله‌های آتش رخ می‌دهد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز