خبرگزاری کار ایران

جاعل سایت یارانه با کلاهبرداری بالای 300 میلیون تومان دستگیر شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۰۹۸۴

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا از دستگیری متهم اصلی پرونده موسوم به قطع یارانه با کلاهبرداری اینترنتی بالای 300 میلیون تومان از حساب 34 نفر مالباخته در تهران خبر داد و گفت: تحقیقات تکمیلی در خصوص شناسایی سایر مالباختگان احتمالی و میزان کلاهبرداری ادامه دارد.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ «حسین رمضانی» در تشریح این خبر گفت: چندی قبل برخی از شهروندان تهرانی با مراجعه به پلیس فتا از کلاهبرداری در پوشش انصراف از یارانه شکایت کرده و مدعی شدند که پیامک هایی مبنی بر اینکه اگر اطلاعات آنها به روز رسانی نشود ، یارانه آنها قطع می شود دریافت کرده اند و از این طریق از آنها اطلاعات حساب، شماره کارت ، رمز دوم، نام پدر و CVV2 درخواست شده است .

معاون امور بین الملل و حقوقی پلیس فتا ناجا با بیان اینکه با انجام تحقیقات ویژه مشخص شد متهم به بهانه انصراف از دریافت یارانه، سایت های جعلی راه اندازی کرده است ، افزود: این کلاهبردار با ارسال پیامک انبوه به مردم آنها را به این سایت راهنمایی و پس از وارد کردن اطلاعات ازحساب آنها برداشت می کرده است،

وی، تصریح کرد : با اقدامات فنی و تخصصی کارآگاهان پلیس فتا ناجا در مرکز مبارزه با جرایم سازمان یافته و ملی ؛ متهم که با استفاده از ساخت سایت های جعلی به آدرس های yaraneh.net، refahee10.net و refahee.com اقدام به سرقت اطلاعات بانکی طعمه های خود می کرد،شناسایی و دستگیر شد .

وی با بیان اینکه تاکنون فقط در تهران 34 شاکی که به این روش موردکلاهبرداری قرار گرفته اند شناسایی شده اند؛ تاکید کرد: از این افراد بیش از 300 میلیون تومان پول سرقت شده است و پرونده در سایر استانها در حال پیگیری است و هنوز تعداد شکات و مبلغ کلاهبرداری در دست بررسی می باشد .

سرهنگ رمضانی در ادامه با اشاره به اینکه شهروندان مراقب کلاهبرداری مجرمان از طریق فیشینگ باشند تصریح کرد : مجرمان از طریق فیشینگ یک وب سایت جعلی شبیه آدرس اصلی می سازند و شهروندان باید دقت داشته باشند که خودشان حتما لینک اصلی بانک را وارد کرده و به لینک های ارسالی توجه نکنند .

این مقام ارشد انتظامی ضمن بیان اینکه در کشور ما وب سایتی وجود ندارد که از دامنه سایر کشورها برای خدمات عمومی استفاده کند ؛ از شهروندان خواست تا موارد مشکوک را به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir از طریق ارتباط با ما و یا از طریق تماس با شماره 81818 به پلیس فتا گزارش کنند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز