خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع خبرنگاران:

مقابله با تروریسم ربطی به برجام ندارد

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۱۵۱

وزیر امور خارجه درباره اتهامات وارد شده به ایران در گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل به خصوص فرستادن سلاح به عراق، گفت: ما در بیانیه‌ای که همزمان با قطعنامه ۲۲۳۱ صادر کردیم، گفتیم که به اقدامات خود در مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم و این سیاست ما است و ارتباطی با برجام ندارد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف؛ وزیر امور خارجه در حاشیه کنگره پرسش مهر شانزدهم که صبح امروز برگزار شد، در جمع خبرنگاران درباره گزارش اخیر دبیرکل سازمان ملل، گفت: این گزارش بر اساس اطلاعات ناقص و بی‌خبری بان کی مون از دوران مذاکرات تدوین شده و ما قبلا هم گفتیم که سازمان ملل نقشی در تدوین برجام نداشته و همانطور که مشاهده شد، کاری کردند که منفعتی برای برجام ندارد.

ظریف همچنین درباره اتهامات وارد شده به ایران در این گزارش به خصوص فرستادن سلاح به عراق، گفت: ما در بیانیه‌ای که همزمان با قطعنامه ۲۲۳۱ صادر کردیم، گفتیم که به اقدامات خود در مقابله با تروریسم ادامه می‌دهیم و این سیاست ما است و ارتباطی با برجام ندارد.

وزیر امور خارجه همچنین در واکنش به خبر یکی از خبرگزاری‌های امریکایی درباره وجود سند محرمانه در مورد برنامه هسته‌ای ایران گفت: همه رسانه‌های دنیا تمام سند را ندیده‌اند تا از افتخاری که دوستان مذاکره کننده ایجاد کردند، باخبر باشند، ولی با این وجود همه رسانه‌ها می‌گویند؛ ایران بعد از ۱۰ سال به سرعت به سمت غنی سازی صنعتی می‌رود.

ظریف خاطرنشان کرد: وقتی تمام این سند منتشر شد، مشخص می‌شود ما ظرف ۱۵ سال به کجا خواهیم رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز