خبرگزاری کار ایران

ممنوعیت واردات داروهای تک نسخه‌ای

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۱۹۴

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: فهرست رسمی داروهای کشور کامل است و نیاز به داروهای تک نسخه ای نیست بنابراین چنانچه قانونی برای ممنوعیت کامل واردات این داروها تصویب شود، هیچ ارزی بدون دلیل از کشور خارج نخواهد شد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند افزود: در این زمینه سازمان غذا و دارو اقداماتی برای تصویب ممنوع شدن کامل واردات این داروها انجام داد که متاسفانه در متن پیشنویس فعلی برنامه ششم توسعه دولت حذف شده است.

وی اظهار امیدواری کرد که ممنوع شدن واردات این داروها در صحن علنی مجلس رای بیاورد تا سازمان غذا و دارو نیز بتواند به تکلیف قانونی خود عمل کند ؛ چرا که این اقدام ، جلوی تقاضاهای القائی و هدر رفت هزینه زیاد بابت خرید این داروها را می گیرد.

دیناروند تصریح کرد: سازمان غذا و دارو تمام تلاش خود را می کند تا اقداماتی برای ممنوعیت ورود داروهایی که داخل کشور نیز تولید می شوند، انجام دهد.

معاون وزیر بهداشت خاطرنشان کرد: طی چند سال اخیر محدودیت های زیادی را برای واردات این داروها در نظر گرفتیم، در زمان حاضر گردش مالی این داروها ، حدود 40 میلیون دلار است که در مقایسه با واردات یک میلیاردی دارو در کشور ناچیز است و امسال هم با سختگیری بیشتری در خصوص واردات این داروها عمل خواهیم کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز