خبرگزاری کار ایران

با تصویب شورا خرید بالگرد مناسب برای عملیات امدادی اجرایی خواهد شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۲۸۸

در دویست و هفتاد و هفتمین جلسه شورا که سه شنبه مورخ بیست ونهم تیرماه برگزار شد؛ لایحه تامین و استقلال منابع مالی پایدار سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی بررسی شد.

 

به گزارش ایلنا، محسن سرخو؛ عضو و رئیس کمیته حمل ونقل وترافیک شورای اسلامی شهر تهران در این باره گفت: در تهران ساختمان های بلند مرتبه بسیار است که اگر در هر یک از این ساختمان ها حوادثی رخ دهد با تجهیزات و وسایل موجود، امداد رسانی به افراد حادثه دیده عملیاتی نیست.

وی با بیان اینکه در تهران ساختمان‌های بلندمرتبه‌ای وجود دارد که اگر حادثه‌ای در آن رخ دهد باید قید امدادرسانی به آنها را بزنیم، گفت: در ماده 6 این دستور آمده است که باید تجهیزات هیدرولیک در آتش‌نشانی تهران خریداری شود اما همچنان جای خرید بالگرد و تجهیزات حفاظت فردی خالی است.

سرخو در ادامه جلسه پیشنهادی را در خصوص تامین بالگرد مناسب برای عملیات امدادی و لوازم و تجهیزات مدرن حفاظت فردی ارائه کرد.

وی گفت:  ساز و کار ساخت ساختمان‌های مرتفع در شهرتهران دیده شود زیرا در ساختمانهای بلند در هنگام حادثه آتش سوزی با مسدود شدن راه پله‌ها و آسانسورها فقط می‌توان از طریق بالگرد از روی بام به مصدومین کمک کرد.

وی با اشاره به حادثه آتش‌سوزی خیابان جمهوری و مرگ دو نفر، گفت: در حادثه جمهوری نردبان کافی و مجهز وجود داشت اما نگهداری کافی نبود و از همه طول شیلنگ آتش‌نشانی آب چکه می‌کرد و لازم است در این لایحه نسبت به لزوم نگهداری از وسایل و تجهیزات اقدام شود.

وی اظهار داشت: فقط خرید تجهیزات کافی نیست بلکه نگهداری از آنها نیز مهم است. سازمان آتش نشانی مکلف است روش های علمی مناسبی را برای تعمیر و نگهداری تجهیزات و ماشین‌آلات امداد بکار گیرد.

وی در ادامه گفت: سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی موظف است انجام مطالعات لازم نسبت به استقرار سیستم هوشمند اعلام حریق (مانیتورینگ) ایستگاه های مترو را با استفاده از تمامی ظرفیت و توان و تخصص بخش خصوصی و با هماهنگی شرکت بهره برداری مترو  اقدامات لازم را معمول دارد.

رییس کمیته حمل و نقل شورای شهر با اشاره به اهمیت مانیتورینگ مراکز مهم، گفت: باید در ماده 5 این لایحه ماینتورینگ ایستگاه‌های مترو نیز لحاظ شود تا شرکت مترو در حین ساخت ایستگاه‌های جدید به موضوع مانیتورینگ توجه داشته باشد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز