خبرگزاری کار ایران

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع هواشناسی در گفت‌وگو با ایلنا:

دمای هوای تهران به 41 درجه می‌رسد/وقوع توفان شن در زابل

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی اظهار کرد: امروز و فردا بیشینه دمای هوای تهران به 41 درجه می رسد.

احد وظیفه در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا در ارتباط با پیش بینی وضعیت آب و هوا در روزهای آینده گفت: در سه روز آینده برای سواحل جنوبی دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی ، ابرناکی، بارش پراکنده ، گاهی دعد و برق پیش‌بینی می‌شود که در روز شنبه بارش ها در سواحل جنوبی دریای خزر شدت می یابد.

وی ادامه داد :  در همین روزها به سبب وزش باد شدید در نیمه شرقی کشور،  به ویژه در منطقه زابل ، پدیده گرد و خاک و توفان شن موجب کاهش دید افقی و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه ادامه داد : در سه روز آینده در ساعات بعداز ظهر و اوایل شب افزایش باد موجب گردوخاک در برخی مناطق استان های سمنان ،جنوب تهران البرز ،اصفهان ، مرکزی و قم خواهد شد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار سریع هواشناسی اظهار کرد: از اواخر وقت جمعه با نفوذ جریانات شمالی کاهش دما در استان های حاشیه دریای خزر رخ خواهد داد،این شرایط در روز یکشنبه نیز ادامه می یابد و طی این مدت دریای خزر مواج خواهد بود .

وی تصریح کرد: همچنین با توجه به سرعت وزش باد و تشکیل توده گرد و خاک بر روی کشور عراق  از اواخر وقت امروز و اوایل صبح فردا برای مناطق غرب و جنوب غرب کشور به ویژه استان های کرمانشاه ،ایلام، و خوزستان پدیده گرد و غبار موجب کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد .

وظیفه افزود:آسمان  تهران امروز و دو روز آینده صاف همراه با گاهی وزش باد خواهد بود، بیشینه دمای هوای تهران امروز ،فردا و پس فردا به ترتیب 41 ، 41 و 40  و کمینه دمای هوا 27 ،27 ، و 26 درجه پیش بینی می شود .

 

کد خبر : ۳۹۲۹۰۰