خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان غذا و دارو خبر داد:

استفاده نامناسب از سموم در محصولات کشاورزی

asdasd
کد خبر : ۳۹۲۹۷۴

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو از استفاده نامناسب سموم کشاورزی در محصولات کشاورزی ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایلنا، رسول دیناروند در حاشیه دومین همایش معاونان غذا و دارو منطقه هشتم کشور که در کرمان برگزار شد، ضمن بیان این مطلب افزود:  متاسفانه در قطب های کشاورزی موضوع استفاده نامناسب از سموم کشاورزی وجود دارد و این مورد در استان کرمان و در شهرستان جیرفت نیز به چشم می خورد.

وی در ادامه گفت: در راستای جلوگیری از این موارد، سازمان غذا و دارو و وزارت جهاد کشاورزی برنامه ای را تنظیم کردند که امیدوارم بتوانیم در سال جاری این برنامه را عملیاتی کنیم.

معاون وزیر بهداشت و رئیس سازمان غذا و دارو بیان کرد: ما فکر می کنیم اگر نظارت جدی از نظر نحوه استفاده از سموم و زمان سم پاشی و نوع سمی که استفاده می شود در حوزه کشاورزی صورت نگیرد، همین معضلاتی که اکنون وجود دارد باقی خواهد ماند.

دیناروند با بیان این که وزارت جهاد کشاورزی کارهای خوبی را در این زمینه انجام داده است، افزود: استفاده از کارشناس برای کنترل سم، ملزم کردن کشاورزان به تهیه سم از سم فروشی های مجاز و مقابله با سم فروشی های غیر مجاز از جمله فعالیت هایی است که در وزارت جهاد کشاورزی انجام شده است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز