خبرگزاری کار ایران

موافقت وزارت علوم با ۸۵ درصد از رشته‌های پیشنهادی دانشگاه علمی کاربردی

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی گفت : دفتر گسترش آموزش عالی وزارت علوم با پذیرش دانشجو در بیش از ۸۵ درصد از رشته های مهارتی پیشنهادی دانشگاه جامع علمی کاربردی با ظرفیتی بیش از ۷۰۰ هزار دانشجو موافقت کرد.

به گزارش ایلنا، دکتر محمدحسین امید با اعلام این مطلب افزود: دانشگاه جامع علمی کاربردی همانند گذشته در چارچوب اساسنامه، راهبردهای کلان نظام مقدس جمهوری اسلامی و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در تمامی رشته‌های مصوب که در راستای مأموریت‌های تعیین شده و بر اساس نیازسنجی شغلی تدوین شده است، چنانچه دارای متقاضی باشند، دانشجو می‌پذیرد.

وی همچنین در خصوص ضرورت توسعه رشته‌های مهارتی اظهار کرد: تاکنون اولویت وزیران محترم علوم در دولت تدبیر و امید، به ویژه دکتر فرهادی بر حمایت، تقویت و توسعه دانشگاه جامع علمی کاربردی بوده و این روند اکنون با قوت بیشتری ادامه دارد و در لایحه برنامه ششم توسعه کشور برای دانشگاه جامع علمی کاربردی نقش پررنگی در نظر گرفته شده است.

سرپرست دانشگاه جامع علمی کاربردی افزود: گرچه جمعیت دانشجویی کشور رو به کاهش است، اما به دلیل رسالت و مأموریت دانشگاه جامع علمی کاربردی، تعداد دانشجویان این دانشگاه نه تنها کاهش پیدا نخواهد کرد، بلکه در شرایط توسعه اقتصادی جدید کشور بعد از برجام که نیروهای مهارت آموخته بیشتری مورد نیاز است، جمعیت دانشجویی این دانشگاه افزایش خواهد داشت.

وی در خصوص شائبه کاهش رشته های دانشگاه گفت: در راستای برنامه ها و سیاست های کلان وزارت علوم، در بازنگری رشته های تحصیلی پیشنهادی مراکز این دانشگاه، تنها حدود ۱۴ درصد از کد رشته محل هایی که منطبق با رسالت دانشگاه نبوده اند، حذف شده اند که این امر یک رویکرد منطقی بوده و در سال های آتی با جدیت بیشتری دنبال خواهد شد.

امید درخصوص ضرورت نظارت بر اجرای صحیح آموزش های مهارتی افزود: مأموریت این دانشگاه تربیت دانشجو در رشته های نظری نبوده و قرار نیست دانش آموختگان این دانشگاه بدون کسب مهارت‌های لازم به خیل عظیم دانش آموختگان فاقد شغل در جامعه بپیوندند .

وی در پایان تاکید کرد: با توجه به این موضوع دانشگاه در سال تحصیلی آینده ضمن به حداقل رساندن رشته های غیر مهارتی، با انجام نظارت های دقیق تر، با مراکزی که خارج از چارچوب های کیفی ابلاغی از سوی دانشگاه عمل کنند و ضوابط آموزشی را رعایت نکنند، مطابق مقررات رفتار خواهد شد.

کد خبر : ۳۹۳۵۰۵