خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تاکید کرد:

آسیب‌های اجتماعی باید با جدیت پیگیری شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۳۹۷۷

رئیس پلیس پیشگیری ناجا اقدامات "ایجابی" پلیس را مهم‌تر از اقدامات" سلبی" عنوان کرد و گفت: آموزش همگانی و مشارکت عمومی شهروندان از اقدامات ایجابی پلیس محسوب می‌شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سردار "محمد شرفی" در دیدار با معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه ضمن اشاره به تعامل مثبت نیروی انتظامی و قوه قضائیه، اظهار کرد: نیروی انتظامی به صورت تمام وقت در حوزه تهدیدها و چالش های موجود در زمینه آسیب های اجتماعی ورود پیدا کرده و با استفاده از ساز و کارهای فرهنگی و اجتماعی به دنبال حل و کاهش معضلات اجتماعی است.

وی با بیان اینکه نیروی انتظامی در هر لحظه آماده ارائه خدمت و پاسخگویی مطلوب به مطالبات مردمی است و قوه قضائیه نیز می تواند در موضوعات مهمی مانند مبارزه با آسیب های اجتماعی کمک های لازم را انجام دهد، افزود: امروزه موضوعاتی در حوزه آسیب های اجتماعی وجود دارد که سبب نگرانی مقام معظم رهبری و مسئولان کشور شده، لازم است آسیب های اجتماعی با جدیت پیگیری تا از افزایش آنها جلوگیری شود.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با بیان اینکه اقدامات "سلبی" پلیس ویژه برخورد با قاچاقچیان، سارقان و مجرمان سابقه دار است، اقدامات "ایجابی" پلیس را مهم‌تر از اقدام‌های" سلبی" عنوان و بیان کرد : آموزش همگانی و مشارکت عمومی شهروندان از اقدامات ایجابی پلیس محسوب می‌شود.

سردار شرفی با تاکید بر اینکه ایجاد و توسعه امنیت به‌تنهایی بر عهده پلیس نیست، بیان کرد: مردم در تامین امنیت مطلوب سهم مهمی دارند و پلیس برای تامین امنیت نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

وی، پلیس را در خط مقدم برخورد با ناهنجاری‌های اجتماعی معرفی و خاطر نشان کرد : پلیس آخرین نهاد در خط حرکتی برخورد با ناهنجاری‌ها بوده و  در راستای نهادینه کردن امنیت در لایه های مختلف جامعه  در فرهنگ‌سازی و پیشگیری از جرم موثر است .

این مقام ارشد انتظامی با اشاره به اینکه برقراری نظم و امنیت مطلوب با پیشگیری اجتماعی تحقق پیدا می‌کند، خاطر نشان کرد: آموزش همگانی یکی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است.

وی ادامه داد: آموزش همگانی از راه‌های اساسی تحقق پیشگیری اجتماعی است، پلیس نهادی است که توانسته در حوزه فرهنگ منشأ اثراث موثری در جامعه باشد در این راستا  نگاه ما بر این مبنا است که موضوع‌های اجتماعی را نباید تبدیل به مسائل امنیتی کرد.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید براینکه اجرای صحیح ماموریت و خدمت به مردم راهبرد مهم پلیس است، عنوان کرد : پلیس با همراهی مردم و دستگاه‌های مختلف از تمام امکانات موجود برای مقابله با ناهنجاری‌ها استفاده می‌کند.

 حساس کردن دستگاه های مسئول نسبت به آسیب‌های اجتماعی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه نیز در این دیدار با اشاره به اقدامات و دستاوردهای مطلوب ناجا در برخورد و کاهش آسیب های اجتماعی گفت : بر اساس قانون اساسی اقدام مناسب برای پیشگیری از وقوع جرم و اصلاح مجرمان از جمله وظایف قوه قضائیه است.

وی ادامه داد : مهمترین دستاورد این معاونت افزایش توجه و حساسیت مدیران کشور به مباحث پیشگیرانه در جامعه بوده است.

دکتر الفت خاطر نشان کرد : چگونگی، کیفیت همکاری و تعامل با دستگاه هایی که برنامه های پیشگیری را در دستور کار خود قرار داده اند، توجه و پرداختن به مباحثی که مورد نظر رهبر معظم انقلاب در حوزه آسیب های اجتماعی است، از دیگر اهداف و برنامه های پیش روی این معاونت است.

وی با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب پرداختن به چهار مورد شامل طلاق، اعتیاد، حاشیه نشینی و امنیت اخلاقی را مورد تاکید ویژه قرار دادند که رسیدگی به این موارد در اولویت کار دستگاه های اجرایی فعال در امور اجتماعی است، افزود : رهبر معظم انقلاب توجه به عمق و گستردگی آسیب ها، انجام کارهای فوق العاده و تلاش مضاعف، نقش آفرینی همه دستگاه ها در امور اجتماعی و انجام وظایف با حساسیت ویژه از سوی دست اندرکاران به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم قوه قضائیه را مورد تاکید قرار دادند.

 دکتر الفت تاکید کرد : پاسخگویی به مطالبات مقام معظم رهبری نیازمند همکاری و تعامل بیش از پیش نیروی انتظامی و قوه قضائیه است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز