خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدردر جمع خبرنگاران:

معتادان به سازمان‌های غیردولتی زودتر اعتماد می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۵۵۸

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: معتادانی که نیاز به درمان و خدمات کاهش آسیب اعتیاد دارند، سریعتر به سازمان‌های غیردولتی اعتماد می‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز افشار در مراسم افتتاح کارگاه آموزشی طراحی و اجرای پروژه‌های اجتماعی برای سمن‌های آسیای میانه و غرب درجمع خبرنگاران با بیان اینکه این کارگاه منطقه‌ای در راستای توانمندسازی و توسعه فعالیت‌ سمن‌ها برگزار می‌شود، گفت: در این پروژه توانمندسازی و شبکه‌سازی سازمان‌های غیردولتی فعال درکاهش تقاضا اعم از درمان، پیشگیری، حمایت و ... در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: جهان به این نتیجه رسیده است که صرفا اتکا بر هوش و توان افراد و بودجه‌های دولتی برای مبارزه با آسیب‌های اجتماعی به خصوص آسیب بزرگی مثل اعتیاد کفایت نمی‌کند و دولت‌ها باید دست در دست مردم گذارند و با استفاده حداکثری از توان مردم کار را پیش ببرند و البته مردم نیز بدون آموزش و تشکیل گروه نمی‌توانند وارد فعالیت اثربخش شوند.

افشار اظهار کرد: در جمهوری اسلامی ایران چندین هزار سازمان غیردولتی در زمینه مواد مخدر فعالیت می‌کند که 2 هزار و 71 مورد آن حائز شرایط شناخته شده و در بانک اطلاعاتی ستاد مبارزه با مواد مخدر جمع شده‌اند.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه پیشروترین کشور منطقه به لحاظ سمن‌ها هستیم، عنوان کرد: دفتر شبکه ادنا که برای غرب آسیا است، در تهران مستقر شد.

وی با بیان اینکه جنس فعالیت‌های سازمان‌های دولتی و غیردولتی متفاوت است، اظهار کرد: فعالیت‌هایی که دستگاه‌های دولتی عضو ستاد انجام می‌دهند؛ از جنس حاکمیتی بوده که باید توسط نهادهای دولتی اعمال شوند. اعتقاد داریم کارهای مبارزه با عرضه، اطلاعاتی و امنیتی از جنس حاکمیتی است، اما در بخش نرم که شامل پیشگیری درمان و حمایت اجتماعی است اثربخشی سازمان غیردولتی بیش از سازمان دولتی است.

افشار خاطر نشان کرد: معتادانی که نیاز به درمان و خدمات کاهش آسیب اعتیاد دارند سریعتر به سازمان‌های غیردولتی اعتماد می‌کنند.

وی همچنین در واکنش به شایعاتی مبنی بر اینکه ساختمان جدید ستاد در منطقه پونک به قیمت 100 میلیارد تومان خریداری شده است گفت: موضوع اصلا به این سیاق نیست در این ساختمان بخش‌های دیگری که وابسته به وزارت کشور هستند؛ قراردارد و تنها بخشی از آن نیز به ستاد واگذار شده است.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر افزود: به نظر شما خیابان ظفر خوش آب و هواتر است یا پونک که در کنار آسیب مستقیم اعتیاد قرار داشته و معتادان در حاشیه اتوبان و نیایش و فرحزاد قرار دارند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز