خبرگزاری کار ایران

از سوی معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران؛

جزییات دیون شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی اعلام شد

asdasd
کد خبر : ۳۹۴۶۲۳

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در دویست و هفتاد و نهمین جلسه علنی شورای شهر تهران توضیحاتی درباره دیون شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی ارائه کرد و به انتقادات درباره عملکرد شهرداری پاسخ داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، قدرت‌الله گودرزی امروز در جلسه علنی شورای شهر تهران به تشریح گزارش دیون شهرداری، به اشخاص حقیقی و حقوقی، پرداخت و گفت: اقدامات شهرداری تهران طی یک دهه گذشته بیش از دوره‌های قبل بوده است، به طوری که از سال ۸۴ تاکنون شاهد توسعه شهر بوده‌ایم و در طی این ۱۰ سال خطوط مترو از ۳۴ کیلومتر به ۱۳۴ کیلومتر افزایش یافت؛ این در حالی است که تعداد ایستگاه‌ها از ۳۷ ایستگاه به عدد ۱۰۱ رسید.

گودرزی به دستاوردهای مدیریت شهری طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: افزایش شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی از ۴۱ کیلومتر به ۸۲ کیلومتر، افزایش طول بزرگراه‌ها از ۱۱۵ کیلومتر به ۵۴۰ کیلومتر، احداث تونل‌های توحید، رسالت، امیرکبیر، حکیم و... از جمله دستاوردهای این دوره مدیریت شهری بوده است.

وی با اعلام اینکه برای ساخت ۱۰۰ کیلومتر مترو با احتساب نرخ جدید و بدون در نظر گرفتن تملک‌ها ۲۵ هزار میلیارد تومان پول لازم است، افزود: خط ۶ مترو به طول ۳۷ کیلومتر و خط ۷ به طول ۲۷ کیلومتر در حال احداث است که تا پایان مدیریت فعلی به سرانجام می‌رسد و برای تکمیل این خطوط ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری لازم بوده است.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران ادامه داد: ۶۸۶ میلیارد تومان اسناد برگشتی وجود دارد که ۹۸۰ میلیارد تومان آن اسناد در جریان وصول است که ۱۴۵۶ میلیارد تومان نیز عوارض معوق در سیستم شهرداری وجود دارد که هنوز مردم و ارگان‌ها آن را پرداخت نکرده‌اند.

واکنش به افزایش صدور مجوزهای ساخت و ساز توسط شهرداری

گودرزی به انتقادات برخی‌ها نسبت به افزایش صدور مجوزهای ساخت و ساز در شهر تهران برای کسب درآمد، گفت: در سال ۹۴ نسبت به ۹۱ شاهد کاهش ۵۵ درصدی درآمد ناشی از صدور پروانه بوده‌ایم.

وی ادامه داد: مجموعه دیون شهرداری به اشخاص حقیقی و حقوقی در ۴ بخش دیون پیمانکاران، املاک، بیمه‌ها و سایر حساب تا خرداد سال ۹۵ محاسبه شده است که میزان بدهی شهرداری به پیمانکاران ۵۱۸۲ میلیارد تومان، در حوزه املاک ۱۷۱۳ میلیارد تومان، بیمه‌ها ۴۸۱ میلیارد تومان و در حوزه سایر خدمات از جمله سپرده حسن انجام کار و سپرده بیمه تأمین اجتماعی، ۱۱۳۸ میلیارد تومان تخمین زده شده است که در کل جمع کل این دیون حدود ۸۵۱۵ میلیارد تومان می‌شود.

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در ادامه ارائه گزارش خود با بیان اینکه عمده پیمانکاران با شهرداری همچنان فعالیت و مراوده کاری دارند، گفت: این گزارش دیون براساس صورت وضعیت پیمانکاران تعیین شده و قطعا این عدد روند کاهشی و نه افزایشی خواهد داشت.

وی با بیان اینکه از این مقدار بودجه دیون شهرداری سهمی معادل ۷.۷ درصد کل بودجه را به خود اختصاص داده‌ است، گفت: بعضا دیده شده است که ۲۰ الی ۳۰ درصد کل بودجه برخی سازمان‌ها مربوط به دیون است که این عدد در شهرداری زیاد نیست و  نشان‌دهنده احساس تکلیف ما در پرداخت دیون است.

فروش یا کاهش دارایی‌هایی شهرداری صحت ندارد

معاون مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه  شهرداری شهر را فروخته است، افزود: براساس آمارهای موجود، 9 هزار و 6 میلیارد تومان بوده و املاک خریداری شده معادل ۲۱ هزار و ۸۰۹ میلیارد تومان بوده است که این نشان می‌دهد؛ فروش یا کاهش دارایی‌هایی شهرداری صحت ندارد.

گودرزی با بیان اینکه میزان تسهیلات دریافتی از سوی شهرداری ۹۲۰۰ میلیارد تومان بوده است، گفت: این در حالی است که ۳۲۷۰ میلیارد تومان از این بدهی تسهیلات مربوط به دوران مدیریت قبل از ما در شهر مربوط می‌شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز