خبرگزاری کار ایران

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر در گفت‌وگو با ایلنا:

دستگاه اجرایی برای پیشگیری و درمان اعتیاد در مناطق روستایی نداریم

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر با اشاره به اینکه پیشگیری از اعتیاد در مناطق روستایی مورد توجه قرار نگرفته است، گفت: دستگاه اجرایی برای پیشگیری و درمان اعتیاد در محیط‌های روستایی نداریم.

 پرویز افشار در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا درباره مقابله با اعتیاد در مناطق روستایی گفت: پیشگیری از اعتیاد در محیط‌های روستایی از حلقه‌های مفقوده‌ای بوده که در سنوات قبل به دلیل عدم دسترسی مورد توجه قرار نگرفته است.

وی گفت: در حال حاضر وزارت بهداشت در طرح تحول سلامت تمرکز خود را بر محیط‌های روستایی و بافت‌های حاشیه‌ای قرار داده است و  در زمینه پیشگیری از اعتیاد دستورالعمل‌هایی را تهیه و اقداماتی را شروع کرده است

 وی با اعلام اینکه این وزارتخانه برخی از خدمات مربوط به پیشگیری و درمان اعتیاد  را در خانه‌های بهداشت روستایی پیش‌بینی کرده‌ است، اظهار کرد: پیشگیری و درمان اعتیاد در محیط‌های روستایی از اولویت‌های ستاد مبارزه با مواد  مخدر بوده و در جلسات ستاد نیز مطرح شده است، اما تا امروز دستگاه اجرایی که بتواند به این محیط‌ها دسترسی پیدا کند؛ نداشتیم.

سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: سازمان بهزیستی نیز کمپین‌هایی در محیط‌های شهری و روستایی ایجاد کرده، اما هنوز به سراسر کشور تعمیم نیافته است.

کد خبر : ۳۹۴۸۴۰