خبرگزاری کار ایران

82 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی نیشابور اضافه شد

طرح توسعه بخش های اورژانس، شیمی درمانی، داخلی و قلب بیمارستان 22 بهمن نیشابور با حضور وزیر بهداشت به بهره برداری رسید.

به گزارش ایلنا، برای توسعه این بخش ها که با زیربنای یک هزار و 800 متر مربع احداث شد،  38 میلیارد ریال اعتبار صرف و در مجموع 82 تخت بیمارستانی به 200 تخت فعال این بیمارستان اضافه شده است.

همچنین با حضور وزیر  بهداشت عملیات ساخت فاز دوم اورژانس و غربالگری سلامت بیمارستان 22 بهمن با زیربنای 6 هزار و 300 متر مربع آغاز شد

افتتاح بخش جدید زایمان و مامایی بیمارستان حکیم نیشابور

وزیر بهداشت عصر امروز در سفر یک روزه به نیشابور، بخش جدید زایمان و مامایی بیمارستان حکیم با 14 اتاق زایمانی مستقل را افتتاح کرد.این بخش در 1400 مترمربع و با اعتباری بالغ بر 32 میلیارد ریال ساخته شد. ه است.

حسن هاشمی در حاشیه این مراسم گفت: وضعیت کنونی نیشابور قابل مقایسه با گذشته نیست و اقدامات بسیار خوبی در حوزه سلامت انجام شده است.

وی اظهار داشت: امیدوارم دانشکده علوم پزشکی موجب ارتقای آموزش عالی در حوزه علوم پزشکی شود و ساخت پروژه های ارزشمندی را که آغاز کرده اند با حمایت دولت و البته کمک مسئولان شهری این پروژه ها به بهره برداری برسد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه توسعه تخت های بیمارستانی در دستور کار همکاران ما در دانشکده علوم پزشکی نیشابور قرار دارد، افزود: امروز چندین طرح بهداشتی و درمانی و ارتقای کیفیت هتلینگ بیمارستانها در نیشابور به بهره برداری می رسد.

هاشمی گفت: خوشبختانه اقدامات بسیار خوبی مانند توسعه بخش های بیمارستانی، توزیع نیروی انسانی و ساخت مراکز بهداشتی ظرف دو سال و نیم گذشته انجام شده و افزردی که فاقد بیمه بودند، تحت پوشش قرار گرفتند.

وزیر بهداشت ضمن تاکید بر لزوم همکاری های بخشی به منظور کاهش مشکلات حوزه سلامت، خاطرنشان کرد: دولت به تنهایی قادر به تامین کمبودها نیست و باید همه مسئولان از جمله نمایندگان مجلس، فرماندار، شهردار و اعضای شورای شهر و البته خیرین حوزه سلامت کمک کنند به عنوان نمونه بر روی املاک دانشکده علوم پزشکی ارزش افزوده ایجاد کنند.

وزیر بهداشت گفت؛ وظیفه دولت حل مشکلات مردم است اما باید انتظار ما از آن نیز متناسب با توان دولت باشد.

هاشمی گفت: اگر بخواهیم شاخص 7دهم تخت به ازای هر هزار نفر در نیشابور را به متوسط کشوری یعنی 1.7 برسانیم فاصله زیادی داریم و اگر پیشنهادی برای توسعه مراکز درمانی در نیشابور برسد حاضریم 50 درصد کمک کنیم و مابقی آن را مسئولان شهری پرداخت کنند.

کد خبر : ۳۹۵۴۴۰