خبرگزاری کار ایران

بررسی فوری موضوع هدایت تحصیلی در سازمان بازرسی کل کشور

asdasd
کد خبر : ۳۹۵۸۳۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور دستور بررسی فوری موضوع هدایت تحصیلی در زمان انتخاب رشته در مدارس را صادرکرد.

به گزارش ایلنا از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، ناصر سراج در حکمی به معاون نظارت و بازرسی امور فرهنگی و اجتماعی سازمان ماموریت داد تا به قید فوریت موضوع هدایت تحصیلی در آموزش و پرورش را بررسی و نتیجه را گزارش دهد.

موضوع هدایت تحصیلی در زمان انتخاب رشته در مدارس، مورد اعتراض گسترده دانش آموزان و خانواده هایشان قرار گرفته بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش سوم مرداد ماه طی سخنانی با اشاره به تغییرات ایجاد شده در روند هدایت تحصیلی دانش آموزان، گفته بود : هدایت تحصیلی فعلی برمبنای هدایت و راهنمایی دانش آموزان به سمت حرفه و مشاغل مورد نیاز جامعه همراه با آمیختن استعداد و علاقه آنان است.

علی زرافشان روز یکشنبه در جلسه توجیهی و آموزشی استقرار پایه دهم برای مدیران، معاونان و کارکنان ادارات آموزش و پرورش مازندران در ساری افزود : استعداد ، علاقه ، امکانات و نیاز عوامل تاثیرگذار بر روند انتخاب رشته تحصیلی دانش آموزان است .

وی افزود با اظهار این که انتخاب رشته دانش آموزان در گذشته تنها بر اساس استعداد و علاقه و بدون توجه به سایر عوامل از جمله نیاز جامعه صورت می گرفت ، گفت : انتخاب رشته تحصیلی در واقع به معنای انتخاب شغل در آینده است در حالی که در گذشته این موضوع مهم نادیده گرفته می شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود : نتیجه ای که طی سال ها از این شیوه انتخاب رشته در مدارس حاصل شد، گسیل داشتن خیل عظیم دانش آموزان به بعضی رشته ها و به دنبال آن رواج بیکاری دانش آموختگان دانشگاهی بوده است.

گفتنی است این نحوه هدایت تحصیلی مورداعتراض خانواده های دانش آموزان قرار گرفته بود.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز