خبرگزاری کار ایران

وزیر کشور تاکید کرد:

قوانین مربوط به حجاب در فروشگاه‌ها رعایت شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۶۶۵۰

وزیر کشور گفت: ضوابط و قوانین مربوط به حجاب اسلامی باید در فروشگاه‌ها رعایت شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در هشتاد و دومین جلسه شورای اجتماعی کشور گفت: در بحث حجاب باید به این مسئله توجه شود که چرا اعتقادات و باورها در عمل با مشکلاتی روبرو می‌شوند. خیلی‌ها به مسائلی اعتقاد دارند، اما آن را اجرا نمی‌کنند و البته نفی هم نمی‌کنند؛ بنابراین باید تلاش کنیم که فاصله میان اعتقاد و عمل به ویژه در بحث حجاب کم شود.

وی با اشاره به اینکه طرحی در این زمینه باید تهیه شود و سنجشی صورت بگیرد که چرا کسانی که اعتقاد دارند به اعتقادشان عمل نمی‌کنند، اظهار کرد: بخشی از مسئله حجاب و عفاف به مجموعه مقررات، دستورالعمل‌ها و وظایف حاکمیتی ما باز می‌گردد و ما نمی‌توانیم وظایف حاکمیتی خود را در جامعه‌ای که معتقد به حجاب است و حجاب مسئله‌ای قانونی و اعتقادی است، نادیده بگیریم تا شرایط از کنترل خارج شود.

وزیر کشور افزود: در دستگاه‌های دولتی مسئله حجاب باید رعایت شود و هیچ شکی نیست، کسانی که حاضر شده‌اند؛ کارمند دولت باشند باید این ارزش‌های دینی و اخلاقی را رعایت کنند. البته کارهای فرهنگی و دینی باید در دستگاه‌ها انجام شود، اما به هرحال ضوابط و مقررات باید در همه جا و حتی در بخش‌های خصوصی رعایت شود.

وی تاکید کرد: ما نسبت به برخی مسائل منفعل شده‌ایم و عکس العمل نشان نمی‌دهیم به همین خاطر نیز وضع بدتر می‌شود. در حالی که در همه کشورها آنچه به عنوان اصول و قوانین وجود دارد را سفت و محکم می‌گیرند و تلاش می‌کنند که به رفتار عمومی تبدیل شود و برای آن تشویق و جریمه می‌گذارند، البته اینکه نحوه اعمال ما چگونه باشد جزو مواردی است که باید در آن دقت کنیم و مسائل اخلاقی، دینی و حدودها نیز باید رعایت شود و کسی هم معتقد با خشونت و سختی نیست.

رحمانی‌فضلی گفت: نباید این تصور به وجود بیاید که ما می‌گوییم فروشگاه زنجیره‌ای ساخته نشود، ما با ساختن اینگونه ساختمان‌ها مخالف نیستیم اما می‌گوییم در داخل فروشگاه‌ها باید قوانین و ضوابط جمهوری اسلامی رعایت شود، البته ما نیز به جای آنکه یقه مغازه‌داران را بگیریم باید یقه اتحادیه و مسئولان ساختمان را بگیریم که چرا ضوابط اسلامی رعایت نمی‌شود.

وزیر کشور با بیان اینکه نظارت و بازرسی نباید صوری باشد، گفت: در نظارت‌ها و بازرسی‌ها باید سطحی‌نگری را کنار بگذاریم در مورد پوشاک دو سال پیش در شورای اجتماعی کشور تصویب کردیم که به واحدهایی که پوشش اسلامی تولید می‌کنند؛ یارانه تعلق بگیرد زیرا این مسئله مد نظر رئیس جمهور نیز بود. این مسئله توسط شورای اجتماعی ابلاغ شد تا مغازه‌ها بتوانند با انگیزه بهتر و با قیمت مناسب‌تر اینگونه محصولاتشان را بفروشند.

وی افزود: نتایج بازرسی‌هایمان را برای دستگاه‌های مختلف می‌فرستیم، دستگاه‌ها دو هفته فرصت دارند تا نظرات و پیشنهادات خود را ارسال کنند و سپس جمع‌بندی صورت می‌گیرد.

رحمانی‌فضلی در ارتباط با بحث فضای مجازی اظهار کرد: دستورها و پیشنهادهایی باید به قرارگاه فضای مجازی ارائه شود تا زمانی که بحث اینترانت ملی و مدیریت فضای مجازی جدی شود، ما تسلیم هستیم، البته اکنون مراکزی هستند که این کار را انجام می‌دهند.

وی ادامه داد: سایت‌هایی که واقعاً مسائل اخلاقی در آن رعایت نمی‌شود؛ بدون هیچ ملاحظه‌ای باید بسته شوند و فتا و وزارت اطلاعات این کار را انجام دهند. البته وزارت ارتباطات نیز اقداماتی در این زمینه انجام داده است.

وزیر کشور با اشاره بر اینکه اقدامات مثبت و ایجابی ما در فضای مجازی کم است، گفت: باید دستگاه‌های متولی، گروه‌های جوانان و NGOها در این فضاها ورود پیدا کنند.

رحمانی فضلی در پایان تاکید کرد: بحث جذابیت و تنوع در پوشش جزو مسائلی است که باید اقداماتی در مورد آن صورت بگیرد.

گفتنی است؛ در این جلسه نمایندگان و مسئولان دستگاه‌های مختلف کشور از جمله شهین‌دخت مولاوردی، معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده، رئیس سازمان زندان‌های کشور و... حضور داشتند و بررسی تعطیلات رسمی کشور نیز در دستور کاری آتی جلسات شورای اجتماعی کشور قرار گرفت.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز