خبرگزاری کار ایران

هاشمی:

نیاز به ۱۸ تا ٢٠ میلیارد تومان برای نگهداری معتادان/ اجرای پایلوت کاهش مصرف سوخت در تهران

استاندار تهران خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و قوای سه گانه دانست و تصریح کرد: انعکاس اخبار اگر با صداقت و واقعیت همراه باشد مشکلات جامعه کاهش یافته و تصمیمات درستی اتخاذ می شود.

به گزارش ایلنا از پایگاه اطلاع رسانی استانداری تهران، سیدحسین هاشمی در نشست صمیمی با اصحاب رسانه که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار در استانداری تهران برگزار شد، ضمن تبریک روز خبرنگارو دهه کرامت گفت: خبرنگاران استان تهران در وهله نخست شهروند تهران هستند و تاثیر انعکاس اخبار استان  متعلق به همه است.

وی افزود: با اعتماد متقابل شکل گرفته سال خوبی را پشت سر گذاشتیم و رسانه ها در انتخابات دهمین دوره مجلس به خوبی عمل کردند و شاهد حضور حداکثری مردم در پای صندوق های رای بودیم و امیدواریم در انتخابات ٢٩ اردیبهشت ماه ریاست جمهوری در سال آینده حضور حداکثری را شاهد باشیم.

استاندار تهران در بخش دیگری از سخنانش به بازگشت ماهیت استانی شبکه پنجم سیما اشاره کرد و گفت: طی یک سال گذشته شبکه پنج سیما که از ماهیت پخش برنامه های مختص استان تهران خارج شده بود با تلاش مدیران و ائمه جمعه استان و همکاری رییس جدید سازمان صدا و سیما به ماهیت گذشته خود بازگشت.

هاشمی خبرنگاران را پل ارتباطی مردم و قوای سه گانه دانست و تصریح کرد: انعکاس اخبار اگر با صداقت و واقعیت همراه باشد مشکلات جامعه کاهش یافته و تصمیمات درستی اتخاذ می شود.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد برنامه های انجام شده از سوی استانداری تهران در کاهش اثرات آسیب های اجتماعی عنوان کرد: هماهنگی خیلی خوبی میان دستگاه ها در کنترل آسیب های اجتماعی استان ایجاد شده است و دستگاه ها انگیزه زیادی برای پیگیری مسایل آسیب های اجتماعی دارند.

استاندار تهران ادامه داد: اعتیاد به عنوان نخستین موضوع آسیب های اجتماعی از سوی مقام معظم رهبری مورد تاکید قرار گرفت  و پس از برنامه ریزی های انجام شده فضای نگهداری از معتادان ذیل ماده ١٥ اکنون به ٦ تا ٨  هزار نفر رسیده است.

١٨ تا ٢٠ میلیارد تومان برای نگهداری معتادان نیاز داریم

هاشمی با تاکید براینکه  ١٨ تا ٢٠ میلیارد تومان برای نگهداری معتادان نیاز داریم  گفت: روزانه تا ١٠ هزار تومان برای نگهداری هر معتاد نیاز است  که بین ٥٠ تا ٦٠ درصد آنها از شهرستان ها وارد تهران شده اند.

وی با اشاره به آغاز طرح جمع آوری متکدیان تهران افزود: با همکاری بهزیستی، نیروی انتظامی،شهرداری و فرمانداری تهران تصمیم قاطع گرفته شد که متکدیان که بیشتراتباع بیگانه هستند وچهره شهر را نازیبا کرده اند جمع آوری شوند.

وی در پاسخ به سوال دیگری از خبرنگاران در مورد میزان بودجه پایتخت گفت: استان تهران بیش از ٥٠ درصد مالیات کشور را تامین می کند اما رقم بودجه ۳۰۰ میلیارد تومانی که به استان تهران داده شده  بسیار ناچیز است.

هاشمی تصریح کرد: با سفرهای استانی رییس جمهور به استان تهران بین ٧٠٠ تا ٨٠٠ میلیارد تومان در هر شهرستان برای استان تهران مصوب شد .

وی افزود: با سفر رییس قوه قضاییه به استان تهران نیزیکهزار و ۶۰ میلیارد تومان برای تجهیزات،نیروی انسانی و سایر بخش های قضایی استان اختصاص یافت.

استاندار تهران با تاکید براینکه تهران عقب ماندگی های زیادی دارد گفت:  توانستیم هویت تهران را مطرح کنیم وامیدواریم با همکاری مجلس به حقی که مردم استان تهران دارند برسیم.

هاشمی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد حقوق های نجومی مدیران عنوان کرد: هیچ مدیری در استان تهران  حقوق نگران کننده  و نجومی ندارد.

وی افزود:‌ مقایسه عملکرد مدیران استان تهران نشان می دهد که عملکرد مسئولان عمرانی استان نسبت به گذشته روند صعودی داشته است .

تهران پایلوت اجرای طرح کاهش مصرف سوخت می شود

استاندار تهران با اعلام خبری در راستای کاهش مصرف سوخت و آلودگی هوا در تهران گفت: با اختراع محلولی توسط یکی از دانشمندان ایرانی مقیم اروپا که در سوخت بنزین استفاده می شود میزان آلودگی هوا در ماشین های سواری تا ۵۰ درصد در مصارف گازوییلی تا ۶۰ درصد و ده درصد مصرف بنزین کاهش می یابد.

وی ادامه داد:‌قرار است اجرای این طرح توسط کارگروهی متشکل از سازمان استاندارد،سازمان صنعت،معدن و تجارت،محیط زیست،شرکت نفت و امور عمرانی استانداری به شکل پایلوت در استان تهران اجرا شود.

استاندار همچنین از برپایی نمایشگاه هفته دولت در قالب ماکت و عکس  از دوم تا نهم شهریور ماه در گالری صبا فرهنگستان هنر در تهران خبر داد.

کد خبر : ۳۹۸۳۲۵