خبرگزاری کار ایران

فانی در اجلاس روسای آموزش و پرورش پیشنهاد داد:

تشکیل ستاد پشتیبانی برای اجرای سند تحول با مسئولیت جهانگیری

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۵۴۳

وزیر آموزش و پرورش پیشنهاد داد؛ ستاد هماهنگی و پشتیبانی برای اجرای سند تحول به ریاست معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا، علی اصغر فانی در سی و سومین اجلاس مدیران و روسای آموزش و پرورش کشور که از صبح امروز در سالن اجلاس سران در حال برگزاری است، اظهار داشت: نظام جدید آ‌موزش و پرورش کشور به پایه دهم رسیده و ما سال تحصیلی 95-96 را با پایه دهم آغاز می‌کنیم. همچنین در پایه ششم اصلاحاتی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه امسال 140 عنوان کتاب جدیدالتالیف خواهیم داشت، افزود: این کتب امروز توسط معاون اول رئیس جمهور رونمایی می‌شود، ما در مقطع متوسطه دوم، دوره جدیدی را پیش‌بینی کردیم که به تصویب شورای عالی آموزش و پرورش رسیده که شامل انسان و محیط زیست، تفکر و سواد رسانه‌ای، کارآفرینی انسان و سلامت است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به موجب سند ملی برنامه درسی این دروس برای اولین بار به نظام آموزش و پرورش اضافه شده است و امیدواریم با ورود این دروس، دانش‌آموزان با بنیادهای اجتماعی، فرهنگی، انسانی آشناتر شوند.

وی با اشاره به اینکه از دولت تدبیر و امید که در اجرای طرح رتبه‌بندی معلمان به ما کمک کرد سپاسگزاری می‌کنم، گفت: بودجه آموزش و پرورش از 16.8 هزار میلیارد تومان در سال 1392 به 30.5 هزار میلیارد تومان افزایش یافته است. یعنی بودجه آموزش و پرورش ظرف سه سال بیش از 82 درصد رشد داشته است و این نشان دهنده آن است که دولت تدبیر و امید به آموزش و پرورش نگاه ویژه‌ای دارد.

فانی با بیان این مطلب که سند تحول نظام آموزش و پرورش مبنای برنامه ششم توسعه است، گفت: در هیئت دولت اجرای متوازن سند تحول در برنامه ششم توسعه مصوب شده است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: لازمه تحقق و اجرای متوازن سند تحول، مشارکت همه دستگاه‌ها چه در داخل آموزش و پرورش و چه در سایر نهادها است و به همین منظور پیشنهادی از سوی آموزش و پرورش مبنی بر تشکیل ستاد هماهنگی و پشتیبانی در اجرای سند تحول در دستور کار هیئت دولت است.

وی ادامه داد: پیشنهاد ما این است که این ستاد با مسئولیت آقای جهانگیری؛ معاون اول رئیس جمهور تشکیل شود و دستگاه‌هایی که می‌توانند برای اجرای این سند به ما کمک کنند در ستاد عضویت داشته باشند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز