خبرگزاری کار ایران

واکنش وزیر کشور به لغو کنسرت‌ها و نامه به رییس قوه قضاییه

asdasd
کد خبر : ۳۹۸۶۶۵

وزیر کشور به لغو کنسرت‌ها واکنش نشان داد و گفت: خواهشم از رییس قوه قضاییه این است؛ در این زمینه وحدت رویه اعمال شود، البته ایشان هم منطقی است و همه جنبه‌ها را در نظر می‌گیرد، هر چه ایشان حکم کند؛ مطاع است.

به گزارش خبرنگار ایلنا، رحمانی فضلی؛ وزیر کشور در نشست خبری که به مناسبت روز خبرنگار برگزار شد، درباره لغو کنسرت‌ها در خراسان رضوی گفت: شاید میزان لغو کنسرت‌ها به یک درصد هم نمی‌رسد؛ دیروز در مورد برگزاری کنسرت در سبزوار به رییس قوه قضاییه نامه زدم و خواهش کردم با توجه به جنبه‌های قانونی، این موضوع را تعیین‌تکلیف کند. همین فرد که در سبزوار نمی‌تواند کنسرت برگزار کند، در جاهای دیگر دارد کنسرت می‌گذارد.

وی با بیان اینکه نگاه به کنسرت‌ها حاکمیتی نیست، گفت: نباید نیت‌خوانی کنیم و بگوییم در همه کنسرت‌ها اتفاق نامناسب می‌افتد؛ مسئول امنیت کشور، وزیر کشور است و شورای تامین استان هم در مورد مسایل این چنینی می‌تواند تصمیم گیری کند؛ باید وحدت رویه در کشور ایجاد کنیم و خواهشم از رییس قوه این است در این زمینه وحدت رویه اعمال شود، ایشان هم منطقی است و همه جنبه‌ها را در نظر می‌گیرد، هر چه ایشان حکم کند مطاع است.

وزیر کشور در مورد به کارگیری برخی مشمولان مجازات‌های حایگزین عنوان کرد: مجازات‌های جایگزین نیاز به حکم قوه قضاییه دارد، اگر قوه قضاییه حکم دهد؛ کسی به جای مجازات در جایی کار کند، همه موظف به رعایت هستند.

وی در مورد تغییرات مدیران وزارت کشور گفت: در مورد تغییر استاندار و فرماندار به مرحله‌ای برسم یا رییس جمهور به جمع بندی برسد؛ فردی باید تغییر کند، قطعا انجام می‌شود تا الان در مورد همه موارد جابه جایی البته خودم به جمع بندی رسیدم و ایشان دستوری نداده است.

رحمانی فضلی با اشاره به موضوع پول‌های کثیف یادآور شد: پول‌های کثیف در زمینه قاچاق اگر جلوگیری نشود، به همه جاها از جمله سیاست و اقتصاد سرایت می‌کند. من گفتم یکی از این موارد هم ممکن است؛ انتخابات باشد، اخیرا هم آیت‌الله جنتی در مورد خرید و فروش رای هشدار داد، دولت الان در مورد پولشویی متمرکز شده و به دقت موضوع را پیگیری می‌کند.

وی با بیان اینکه مساله قاچاق مواد مخدر خانمانسوز است، گفت: بازدارندگی ما در زمینه مبارزه با مواد مخدر خیلی بهتر شده است و مرزها تحت کنترل است. سال قبل ۷۵۰ هزار معتاد را ترک دادیم، اما ۸۰ درصد آنها بعد از ترک دوباره سراغ مواد مخدر می‌روند و نیاز به مراقبت دارند.

رحمانی فضلی تاکید کرد: رییس جمهور اخیرا اختیارات جدیدی به ستاد مبارزه با مواد مخدر دادند، برای هر معتاد حداقل روزی ۱۰ هزار تومان هزینه می‌شود.همین هفته بیش از ۱۰ تن مواد مخدر کشف کردیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به موضوع تقسیمات کشوری گفت: تقسیمات کشوری بی‌رویه در حال انجام بود، دولت تصمیم گرفت این را کنترل کند و مدتی محدود شد.

وزیر کشور در مورد پیامک‌های تهدیدآمیز به خبرنگاران گفت: در زمینه پیامک‌های تهدیدآمیز به نیروی انتظامی و قوه قضاییه دستور پیگیری داده شد، هنوز گزارش ندادند.

وی در مورد جلسات شورای اجتماعی یادآور شد: رییس شورای اجتماعی رییس جمهور است، جلسات مستمر پیگیری می‌شود، آبان ماه به رهبری گزارش می‌دهیم برای همه دستگاه‌ها تقسیم کار کردیم، آسیب‌های اجتماعی یک مساله چند وجهی است.

وی در مورد نحوه انتصاب و عزل برخی شهرداران تصریح کرد: روال نصب شهرداران اینگونه است، فرد مورد نظر از سوی شورای شهر انتخاب و به وزیر کشور معرفی می‌شود و برای شهرهای بالای ۲۰۰ هزار نفر بنده حکم می زنم، این شهردار که وزیر کشور نصب می‌کند باید در عزلش هم تاثیرگذار باشد.

وزیر کشور در مورد فعالیت‌های زودرس انتخاباتی گفت: فعالیت زودرس انتخاباتی ممنوع است و اگر ببینیم تذکر می‌دهیم و در بررسی صلاحیت‌ها هم لحاظ می‌شود؛ بحث امنیت این نشست‌ها مهم است، دوم اینکه باید مجوز تجمع خود را دریافت کرده باشند و اینکه تبلیغات باید در موعد مقرر صورت گیرد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز