خبرگزاری کار ایران

سید محمد بطحایی مطرح کرد:

برداشته‌شدن سقف پرداخت هزینه‌ها در خدمات بیمه‌تکمیلی

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی آموزش و پرورش از کاهش سقف پرداخت هزینه‌ها در خدمات بیمه تکمیلی خبر داد

به گزارش ایلنا، سید محمد بطحایی عصر امروز در آخرین روز از سی و سومین اجلاس روسای آموزش و پرورش با اشاره به مسئله بیمه تکمیلی معلمان گفت: بیمه تکمیلی معلمان از سال 78 آغاز شد و از اردیبهشت 89 با نام بیمه طلایی پیگیری شد و در سال 91 و 92 دولت نتوانست سهم خود را کامل به بیمه پرداخت کند و هنوز هم مبلغ سنگینی را به شرکت بیمه‌گذار بدهکار هستیم.

وی ادامه داد: سال 93 شرکتی که سال‌های قبل بیمه تکمیلی را اجرا می‌کرد قرارداد خود را با آموزش و پرورش لغو کرد و از آنجایی که طبق قوانین به علت بدهی نمی‌توانستیم با شرکت‌های زیر نظر بیمه‌مرکزی عقد قرارداد کنیم، ناگزیر به عقد قرارداد با شرکت‌های مستقل بیمه‌ای شدیم.

بطحایی در ادامه گفت: ابتدای سال 94 با اجرای طرح تحول سلامت هزینه تعرفه‌های پزشکی بالا رفت و حتی به 200 برابر گذشته رسید. در این شرایط 2 راه بیشتر نداشتیم. یا باید خدمات را کاهش می‌دادیم یا کیفیت خدمات را پایین می‌آوردیم که ما هیچ‌کدام از این دو را نمی‌خواستیم. تنها روشی که در این شرایط پیش روی ما بود تغییر روش از شرکت بیمه‌گذاری به روش سمبولیک بود.

وی ادامه داد: روشی که انتخاب کردیم خطرناک بود چراکه باید هزینه‌ها را از خودمان پرداخت می‌کردیم و احتمال ورشکستگی صندوق در این روش زیاد بود. این در حالی بود که سال 94، 54 هزار تومان برای جدولی که خدمات بیمه تکمیلی ارائه می‌شد پرداخت می‌کردیم و ما نمی‌توانستیم بیش از 30 هزار تومان پرداخت کنیم.

کد خبر : ۳۹۹۵۸۲