خبرگزاری کار ایران

چمران:

عوارض یک شهر نباید در شهر دیگری هزینه شود

asdasd
کد خبر : ۳۹۹۶۸۹

رئیس شورای عالی استان‌ها گفت: بر اساس قانون، عوارضی که از هر شهری که گرفته می‌شود، باید در همان شهر هزینه شود.

به گزراش خبرنگار ایلنا، مهدی چمران در جلسه امروز شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه شوراها و مجلس شورای اسلامی هر دو از یک جنس بوده و پشتیبان یکدیگرند، گفت: هر دو نهاد به عنوان نمایندگان مردم فعالیت می‌کنند؛ یکی در سطح مدیریت محلی و دیگری در حوزه قانونگذاری کلان.

وی ادامه داد: نتیجه چند سال فعالیت شوراها آبادانی شهرها و روستاها بوده که این آبادانی در حالتی اتفاق افتاده که به لحاظ اعتبارات و شرایط اقتصادی در وضعیت خوبی قرار نداشتیم و با تلاش جهادی توانستیم؛ خدمات را ارائه دهیم.

چمران خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی که در این جلسه حضور داشت،‌ اظهار کرد: انتظار داریم؛ در دوره جدید که شما عهده‌دار ریاست مجلس هستید، همچنان از حمایت شما برخوردار باشیم.

چمران با یادآوری اینکه برنامه ارائه شده در سال گذشته در بند الف خود به موضوع مالیات بر ارزش افزوده می‌پرداخت، اظهار کرد: این موضوع در دور جدید طی بند چهارم لایحه مذکور آمده است و احکام مالیات بر ارزش افزوده به گونه‌ای طراحی شده که روش ساده‌ای که مورد نیاز شهرداری و مدیریت شهری است، تغییر کرده است.

رئیس شورای عالی استان‌ها با بیان اینکه آنچه تاکنون به عنوان مالیات بر ارزش افزوده انجام می‌شده، قانون تجمیع عوارض بوده است که در واقع همان قانون عوارض شهرداری‌ها در گذشته است، خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها عوارضی را با عنوان عوارض پایدار دریافت و هزینه می‌کردند، اما برای جلوگیری از پراکندگی قانون تجمیع عوارض تدوین شد که بعدها این قانون تبدیل به مالیات بر ارزش افزوده شد.

وی با تاکید بر اینکه در قانون جدید سهم دولت و شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده 50 ، 50 شد، عنوان کرد: دارایی‌های استان‌ها سهم 50 درصدی را گرفته و بر اساس مصوبه هیئت دولت بین دهیاری‌ها یا شهرداری‌ها تقسیم می‌کردند که هم اکنون نیز به این شیوه عمل می‌شود.

چمران با اشاره به اینکه در حال حاضر سهم شهرداری‌ها از مالیات بر ارزش افزوده 32 درصد است، اضافه کرد: این در حالی است که قسمت اعظم این مبالغ عوارض است و نه مالیات و بر اساس قانون عوارض از هر شهری که گرفته می‌شود باید در همان شهر هزینه شود.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس لایحه ششم توسعه، ارزش افزوده به خزانه‌داری و از آنجا به استانداری‌ها داده خواهد شد که در نتیجه آ‌ن دریافت سهم برای شوراها و شهرداری‌ها ماه‌ها به طول خواهد انجامید. در ضمن  آنچه به خزانه وارد شده از درآمد مالیاتی ما است.

چمران تصریح کرد: شهرداری‌ها توانستند تلاش‌های خوبی را در شهرها و روستاها انجام دهند اما این قانون می‌تواند جلوی کار آنها را بگیرد.

وی در پایان خطاب به رئیس مجلس گفت:‌ حال مجلس دست شما است و خواست مردم و شوراها آن است که این مشکلات حل شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز