خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان جنگل‌ها و مراتع مطرح کرد:

دلایل اصلی آتش‌سوزی منابع طبیعی در ایران/ شناسایی کانون‌های بحرانی

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری به تشریح دلایل اصلی آتش‌سوزی منابع طبیعی در ایران پرداخت.

به گزارش ایلنا، خداکرم جلالی در حاشیه حضور در عملیات اطفای حریق جنگل‌های منطقه خرقه شهرستان فیروزآباد با بیان اینکه  95 درصد آتش‌سوزی‌های منابع طبیعی کشور به علت عامل انسانی و به طور مشخص بی‌احتیاطی رخ می‌دهد، اظهار داشت: علاوه بر عوامل انسانی، افزایش دما و تغییرات اقلیمی از مهم‌ترین دلایل بروز آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی کشور است.

وی مراقبت از عرصه‌های ملی را از ماموریت‌های مهم سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری و مسئولان منابع طبیعی در کشور و استان دانست و گفت: کانون‌های بحرانی مستعد آتش‌سوزی شناسایی شده و تمهیدات لازم برای مقابله با آتش‌سوزی و گسترش آن در عرصه‌های ارزشمند جنگلی و مرتعی اندیشیده شده است.

رئیس سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور با تاکید بر لزوم ارائه آموزش‌های لازم به مردم گفت: در زمینه پیشگیری از آتش‌سوزی، ناوگان‌های زمینی اطفای حریق گروهی و انفرادی در حد توان و با وجود محدودیت‌های مالی ناشی از تحریم و پیامدهای آن تجهیز شده‌اند.

وی با بیان اینکه تعدادی خودروی مجهز به تجهیزات اطفای حریق خریداری شده، خواستار هماهنگی و مشارکت همه دستگاه‌ها برای پیشگیری از آتش‌سوزی‌ها مراتع طبیعی شد و گفت: حضور نیروهای امدادی و گروه‌های مردمی در مهار آتش‌سوزی در عرصه‌های منابع طبیعی بسیار اثرگذار و نتیجه‌بخش است.

کد خبر : ۳۹۹۷۵۱