خبرگزاری کار ایران

دبیر کل شورای عالی آموزش و پرورش:

رفتن فانی مشکلی را حل نمی‌کند/ بندهای استیضاح درمورد وزرای سابق هم مطرح بود

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش گفت: به نظر می‌رسد، استیضاح آنهم در شرایط کنونی (پایان دولت یازدهم) مشکلی را حل نکند.

مهدی نوید ادهم؛ دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا؛ درباره استیضاح وزیر آموزش و پرورش و افزایش امضای نمایندگان برای استیضاح، اظهار داشت: استیضاح حق نمایندگان است که نظارت بر دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش داشته باشد.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش درباره اینکه چقدر بندهای استیضاح وزیر منطقی به نظر می‌آید، اظهار داشت: مشکلات آموزش و پرورش، مشکلات مزمن نهادینه شده است و در واقع بسیاری از موادی که در بیانیه استیضاح آقای فانی آمده، در بیانیه وزرای قبلی هم آمده و موارد جدیدی نیست.

نوید ادهم در ادامه تصریح کرد: به نظر می‌رسد؛ استیضاح آن هم در شرایط کنونی (پایان دولت یازدهم) شاید مشکلی را حل نکند؛ باید با نمایندگان مذاکره کرد و دل‌نگرانی‌های آنها را پاسخ داد.

وی اضافه کرد: البته یک وقتی هست که آموزش و پرورش نمی‌تواند یا نمی‌خواهد؛ پاسخ لازم را بدهد که به طور مثال در بحث استخدام‌ها اختیارش در دست خودش نیست و نمی‌تواند پاسخگو باشد و باید از دولت ردیف‌های استخدامی اخذ شود.

دبیرکل شورای عالی آموزش و پرورش ادامه داد: در حال حاضر شاهد هستیم؛ گروه‌های مختلفی با تجمع خواستار جذب و استخدام در آموزش و پرورش هستند و ما (آموزش و پرورش) هر چقدر هم که بگوییم؛ نیرو نیاز نداریم، در هر حال آنها حکم می‌گیرند و به آموزش و پرورش وارد می‌شوند؛ مجلس به طور مثال در خصوص بکارگیری نیروهای پیش‌دبستانی گفته است؛ آموزش و پرورش در صورت لزوم این افراد را بکار گیرد، اما همه آنها خواستار استخدام و جذب هستند.

کد خبر : ۴۰۱۴۸۹