خبرگزاری کار ایران

دادستان تهران خبر داد:

اعلام گزارش پلیس به دادسرادرباره تصادف اتوبان تهران-کرج/راننده مسیر تهران-اردبیل مقصر شناخته شد

دادستان عمومی و انقلاب تهران در گفت‌وگویی رادیویی از ارسال گزارش پلیس به دادسرا در رابطه با تعیین علت تصادف اتوبان تهران-کرج خبر داد و به اقدامات دادستانی در این زمینه اشاره کرد و گفت: پس از حادثه دیروز در اتوبان تهران-کرج که منجر به فوت سه نفر و مصدوم شدن حداقل 18 نفر شد، هر دو راننده با دستور بازپرس و به دلیل اینکه در مورد شناسایی مقصر قطعیت وجود نداشت، دستگیر شدند.

به گزارش ایلنا، عباس جعفری دولت‌آبادی تصریح کرد: ساعت 11 امروز گزارش پلیس در رابطه با تعیین علت حادثه به دادسرا اعلام و راننده‌ای که در مسیر تهران-اردبیل مسافر جابجا می‌کرد، مقصر شناخته شد.

وی با بیان این‌که «راننده اتوبوس غیرمقصر امروز آزاد می‌شود» به گزارش پلیس در این زمینه اشاره کرد و افزود: در گزارش‌های اولیه عنوان شده بود که راننده خواب آلوده بوده، البته راننده مقصر اشتباه خود را پذیرفته ولی مدعی است که خواب آلوده نبود و در یک سبقت ناگهانی اقدام به این کار کرده که یک ماشین جلوی او می‌پیچد و نتوانسته ماشین را کنترل کند و به ماشینی که در پارک بوده و در مسیر مجاز قرار داشته برخورد می‌کند.
وی ادامه داد: دادستانی تهران از همان دیروز و پس از وقوع این حادثه تلخ اقدامات خیلی سریعی انجام داد، مصدومان به پزشکی قانونی منتقل شدند و متهمان به کلانتری و دادسرا هدایت و پرونده تشکیل شده و تحقیقات از سوی بازپرس صورت گرفته است.
دادستان تهران در رابطه با خسارات وارد شده به اتوبوس غیرمقصر نیز یادآور شد: بیمه اتوبوس غیرمقصر متاسفانه بسیار کم و مبلغ (5 میلیون تومان) بوده است که این یکی از آسیب‌هایی است که در این زمینه وجود دارد. راننده مدعی است که حدود 100 تا 200 میلیون خسارت به او وارد شده است که می‌تواند این موضوع را در مسیر قضایی پیگیری کند.
وی در پایان از دستور ویژه به سرپرست دادسرای ویژه تصادفات برای ملاقات با برخی از مصدومان این حادثه خبر داد و گفت: این پرونده به صورت تحت نظارت و پیگیری دادستانی تهران است.

کد خبر : ۴۰۲۹۹۷