خبرگزاری کار ایران

رئیس کمیته امداد:

40 هزار خانواده تهرانی تحت پوشش کمیته امداد هستند

asdasd
کد خبر : ۴۰۳۶۲۳

رئیس کمیته امداد امام خمینی با اشاره به اینکه 40 هزار خانواده تهرانی تحت پوشش امداد قرار دارند، گفت: درباره ساخت خانه برای محرومان تهرانی با مشکل مجوز مواجهیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، پرویز فتاح در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه باید در رسیدگی به محرومان هم‌افزایی داشته و از موازی‌کاری بپرهیزیم، گفت: اگر خانواده آسیب‌دیدگان اجتماعی در تهران نیازمند هستند بدون نوبت آنها را تحت پوشش می‌گیریم، اما ما متولی جمع‌آوری متکدیان ، زنان خیابان و ... نیستیم.

فتاح خاطرنشان کرد: کار امداد و بهزیستی اساسا نوعی پیشگیری است و اگر به این موضوع رسیدگی نکنیم؛ آسیب‌ها بیشتر می‌شود. ما باید کاری کنیم که خانواده آسیب دیدگان دچار آسیب نشوند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه ما بخشی از توان‌‌مان را صرف مسائل فرهنگی و ارائه مشاوره می‌کنیم، اظهار کرد: محرومیت در تمام دنیا وجود دارد، اما آنها چتر تامین اجتماعی فراگیر دارند و اگر فردی بیکار باشد و خود اظهار کند به او کمک هزینه می‌دهند.

فتاح خاطرنشان کرد: باید از آسیب‌ها پیشگیری کرد و قوانین به گونه‌ای باشد که تامین اجتماعی در کشور فراگیر شود، زیرا افراد تحت پوشش ما خانواده‌هایی هستند که تحت پوشش بیمه نبوده و وقتی درآمدشان قطع می‌شود؛ تحت پوشش ما قرار می‌گیرند.

وی با اشاره به اینکه 40 هزار خانواده تهرانی تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند،‌ گفت: ما دوست داریم مسئولیت این 40 هزار خانوار را به شورای شهر و شهرداری تهران واگذار کنیم و به سایر نقاط تهران رسیدگی کنیم.

فتاح درباره ساخت خانه برای محرومان تهران گفت: این کار در تهران ممنوع است و ما در تهران با تناقضاتی مواجه هستیم که حل نشده است.

وی با یادآوری اینکه پیش از این در بنیاد تعاون سپاه خدمت کرده است، گفت: هزینه پل صدر و تونل را ما دادیم و در این زمینه با قالیباف قرارداد داشتیم در سایر پروژه‌های عمرانی نیز در آن زمان ما همکاری داشتیم و 20 هزار میلیارد تومان برای شهرداری تهران کار کردیم.

رئیس کمیته امداد ادامه داد: حالا که شما اعضای شورای شهر در مسئولیت قبلی مدیون ما بودید؛ جبران کنید و به حمایت از محرومان عنایت بیشتری کنید. ما می‌خواهیم چارچوب شهری شما را به هم نریزیم و با هماهنگی کار کنیم.

فتاح از اعضای شورای شهر خواست برای ساخت خانه در بافت‌های فرسوده و حاشیه شهرها زمین و جواز ساخت و ساز بدهند تا برای محرومان بی‌خانمان خانه‌سازی شود.

وی خاطرنشان کرد: ما امسال 40 هزار واحد مسکونی برای محرومان در سایر نقاط کشور می‌سازیم اما در تهران نمی‌توانیم چنین اقدامی کنیم زیرا در خصوص مجوز با مشکل مواجهیم لذا از شما اعضای شورای شهر می‌خواهم که این مشکل را حل کنید.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه باید از تهران مراقبت بیشتری کنیم زیرا تاب آوری مردم اندازه‌ای دارد اظهار کرد: کمیته امداد مثل دماسنج است و اگر درجه‌ای از تب را نشان داد باید به دنبال راه‌حل بود. آسیب‌های اجتماعی نگرانی ایجاد می‌کند و در این قضایا همه ما مسئولیت داریم.

فتاح در پایان خاطرنشان کرد: در مسئولان روحیه رسیدگی به محرومان وجود دارد، اما همه رسیدگی‌ها ناکافی است.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز