خبرگزاری کار ایران

وزیر بهداشت در قائن مطرح کرد:

کمبود نیروهای متخصص در کشور / توزیع متخصصان از مهرماه

هاشمى گفت: در طول دو سال گذشته ظرفیت برخی رشته های تخصصی 30درصد افزایش یافته است ولى چند سال زمان خواهد برد تا پذیرفته شدگان، فارغ التحصیل شوند.

به گزارش ایلنا، سیدحسن هاشمى همزمان با هفته دولت در نخستین روز سفر خود به استان‌های خراسان‌جنوبی و رضوی، با حضور در شهرستان قائن از پروژه در حال ساخت دانشکده پرستاری و مامایی و بیمارستان شهدای قائن و بخش در حال توسعه اورژانس این بیمارستان بازدید کرد.

ساخت دانشکده پرستاری و مامایی شهرستان قائن با زیربنای سه هزار و 200 مترمربع از سال 90 آغاز شده و در حال حاضر 15 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

هاشمی همچنین از بخش‌های مختلف بیمارستان 120 تختخوابی  شهدای این شهرستان بازدید و با اهدای شاخه‌های گل از بیماران عیادت کرد.

وزیر بهداشت در حاشیه این بازدید با اشاره به همزمانی سفر خود با هفته دولت، اظهار داشت: از مراکز درمانی شهرهای مختلف این استان بازدید خواهیم داشت.

هاشمی با اشاره به محدودیت توزیع متخصص در سطح کشور و این استان، گفت: در برخی رشته‌های تخصصی در کشور با کمبود روبرو هستیم و تا زمانی که نیروهای مورد نیاز تربیت و تجهیزات پزشکی تامین شوند، باید صبور بود.

وزیر بهداشت گفت: در شهرستان قائن متخصص مقیم برای برخی رشته‌ها مانند جراحی مغز، چشم، گوش، حلق و بینی وجود ندارد و در برخی رشته‌های دیگر نیز تعداد متخصصان کافی نیست؛ البته در پایان شهریورماه توزیع متخصصان آغاز می‌شود و امیدواریم بتوانیم در مواردی که کمبود وجود دارد، کمک بیشتری کنیم.

هاشمی تصریح کرد: در ایران با جمعیت 80 میلیون نفر، سالانه تعداد کمی پزشک متخصص و در برخی رشته‌ها  هر سال 30 نفر تربیت می‌شوند اما در طول دو سال گذشته ظرفیت برخی رشته‌ها 30درصد افزایش یافته ولى چند سال زمان خواهد برد تا پذیرفته‌شدگان، فارغ‌التحصیل شوند.

هاشمی ضمن تاکید بر لزوم تکمیل بخش اورژانس و دیالیز بیمارستان شهدای قائن خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم آسایش و آرامش بهتری را برای مردم فراهم کنیم.

گفتنی است، بخش در حال ساخت اورژانس بیمارستان شهدای قائن در زمینی با زیربنای دو هزار و 225 مترمربع در حال احداث است که تا کنون با صرف اعتباری بالغ بر 18 میلیارد ریال، 75درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

کد خبر : ۴۰۴۲۵۴