خبرگزاری کار ایران

سفیر کشور اروگوئه از دانشگاه تهران بازدید کرد

سفیر جمهوری شرقی اوروگوئه با هدف توسعه روابط علمی و آموزشی از دانشگاه تهران بازدید کرد.

به گزارش ایلنا، خوآن کارلوس اخدا سفیر جمهوری شرقی کشور اروگوئه با محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران دیدار و گفتگو کرد.

محمود نیلی احمدآبادی رئیس دانشگاه تهران در این دیدار با اشاره به فعالیت گسترده بین‌المللی دانشگاه تهران و امضا تفاهم‌نامه با دانشگاه‌ها و مراکز مختلف علمی جهان بر افزایش مبادلات اثرگذار و گسترش همکاری میان دو طرف از طریق طرح‌های اجرایی پس از امضای یادداشت تفاهم تاکید کرد.

وی ضمن استقبال از سفر آتی رئیس بزرگترین دانشگاه جمهوری اوروگوئه به ایران، خواستار گسترش همکاری در زمینه مسائلی از جمله آب، محیط زیست، انرژی، تغییرات آب و هوایی و نظایر آن شد.

خوآن کارلوس اخدا سفیر جمهوری شرقی اوروگوئه نیز در این جلسه هدف از دیدار خود را آشنایی بیشتر با دانشگاه تهران در آستانه سفر آینده رئیس دانشگاه جمهوری مونته ویدئو اوروگوئه که بزرگترین دانشگاه آن کشور است، اعلام کرد.

وی گفت: به ‌رغم مسافت طولانی میان دو کشور، ظرفیت‌های زیادی برای همکاری وجود دارد. دانشگاه‌های کشور ما در زمینه کشاورزی قوی هستند.

سفیر جمهوری شرقی اوروگوئه به پیشرفت‌های علمی ایران به‌خصوص در زمینه‌های نانوتکنولوژی و بیوتکنولوژی اشاره کرد.

وی اظهار داشت: با توجه به حضور بیش از ۱۰۰ هزار دانشجو و تجارب علمی ارزنده در دانشگاه جمهوری اوروگوئه، به گسترش همکاری‌ها امیدواریم.

محمدباقر قهرمانی معاون بین‌الملل دانشگاه تهران نیز در این دیدار آمادگی دانشگاه تهران را برای همکاری‌های مشترک در زمینه زبان وادبیات فارسی و زبان وادبیات اسپانیولی اعلام و با توجه به امکان ارائه برخی درس‌ها به زبان‌های غیر ایرانی در کنار زبان فارسی، همکاری در سایر رشته‌ها و تبادل استاد و دانشجو را مثبت ارزیابی کرد.

کد خبر : ۴۰۴۹۳۲