خبرگزاری کار ایران

ابتکار اعلام کرد:

همکاری ایران و فرانسه برای حل مشکل گرد و غبار

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۲۳۷

رئیس سازمان محیط زیست گفت: ایران در زمینه‌های مختلف از جمله بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاح الگوی مصرف آب و مسائل مربوط به گرد و غبار با کشور فرانسه همکاری خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایلنا، معصومه ابتکار؛ رئیس سازمان حفاظت محیط زیست امروز در نشست مشترک با خانم سگولن رویال؛ وزیر محیط زیست کشور فرانسه، گفت: در دیدار با خانم رویال پیرامون همکاری‌های دوجانبه به بحث و گفت‌وگو پرداختیم.

وی افزود: زمینه‌های همکاری ایران برای اجرای توافق پاریس بررسی شد به ویژه در رابطه با مباحثی همچون بهینه‌سازی مصرف انرژی، اصلاح الگوی مصرف، مسائل مربوط به گرد و غبار و روش‌های مقابله با عوارض آن صحبت کردیم.

رئیس سازمان محیط زیست گفت: به توافق رسیدیم تا در قالب یک تفاهم‌نامه، چارچوب همکاری و برنامه عملی را تدوین کنیم به گونه‌ای که بتوانیم برای نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست با استفاده از مشارکت بخش خصوصی و دولتی برای گسترش همکاری‌ها ا قداماتی را انجام دهیم.

ابتکار مطرح کرد: برخی شرکت‌های خصوصی فرانسه به همراه وزیر این کشور به ایران آمده و توانمندی‌های خود را در حوزه آب و انرژی مطرح کردند و مقرر شد؛ زمینه را برای همکاری این شرکت‌ها فراهم کنیم.

وی با ابراز خرسندی از حضور وزیر محیط زیست فرانسه در ایران گفت: این نشان دهنده اراده قوی دولت فرانسه برای همکاری با ایران در رابطه با ابعاد مختلف زیست محیطی است و پیامی را برای جامعه جهانی دارد که کشورها در زمینه محیط زیست می‌توانند با یکدیگر همکاری داشته باشند.

رئیس سازمان محیط زیست ادامه داد: از سال گذشته که تفاهمنامه‌ای با کشور فرانسه امضا شد؛ شاهد رفت‌وآمد شرکت‌های خصوصی این کشور به ایران بودیم و بسیاری از آنها زمینه همکاری را با ایران تعریف و آن را پیشنهاد دادند و برخی از آنها به همراه وزیر محیط زیست برای احیای این همکاری‌ها به ایران آمده‌اند.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز