خبرگزاری کار ایران

استاندار یزد در گفت‌وگو با ایلنا:

آب شرب بی‌کیفیت مهم‌ترین مشکل استان یزد/ آماری از تعداد معتادان نداریم

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۴۶۴

استاندار یزد با بیان اینکه آماری از تعداد معتادان استان نداریم از جمع‌آوری 250 معتاد متجاهر در سطح استان خبر داد.

سید محمد میرمحمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل استان یزد مشکل بحران آب و به‌ویژه آب شرب استان است، گفت: خشکسالی‌های پی در پی شرایط آبی منطقه را به شدت بحرانی کرده است به نحوی که 45 درصد آب شرب استان در تابستان از آب چاه تامین می‌شود.

 وی با اشاره به افت میزان آب چاه‌های استان و در نتیجه  کاهش کیفیت آب شرب ادامه داد: لذا ناچار شده‌ایم؛ این آب را با آب انتقالی مخلوط کنیم که باز هم موفق نشدیم؛ آب شرب با کیفیت خوب به دست مردم برسانیم، زیرا حداقل چیزی که نیاز اولیه است؛ داشتن آب آشامیدنی برای همه است.

میرمحمدی با تاکید بر افت سفره‌های آب زیرزمینی اظهار کرد: در زمینه مدیریت مصرف آب کشاورزی تلاش و طرح‌های خوبی را در استان دنبال کردیم. همچنین در سفر ریاست جمهوری 6 طرح کشاورزی که مربوط به مصرف بهینه آب بود، تصویب و کار آن شروع شد. در این مصوبات مواردی همچون روش‌های آبیاری، سیستم آبیاری، مخازن ذخیره آب، نوع کشت، ارائه الگوی کشت و مجهز کردن چاه‌ها به کنتور هوشمند و گروه‌های پایش که از میان مردم بوده و از احداث چاه‌های غیرمجاز جلوگیری می‌کنند؛ مورد توجه قرار گرفت. این اقدام به پر شدن تعدادی از چاه‌های غیرمجاز و پلمپ برخی دیگر انجامیده است.

اختصاص 240 میلیارد تومان برای حل مشکل آب استان

استاندار یزد با اشاره به مصوبات 970 میلیارد تومانی سفررئیس جمهور به استان یزد افزود: حدود 240 میلیارد تومان از این مبلغ به مشکل آب استان اختصاص داده شده است. مبلغ مذکور برای سال‌های 95 و 96 است و باید این طرح‌ها طی 2 سال به اتمام برسد.  

وی درخصوص آْسیب‌های اجتماعی استان با اشاره به اینکه استان یزد در مرکز کشور قرار داشته و در مسیر ترانزیت مواد مخدر و قاچاق کالا است، خاطرنشان کرد: اگرچه در گلوگاه‌ها جلوی این موارد گرفته می‌شود، اما ممکن است؛ بعضا این کالاها از دست رفته و توزیع شود.

میرمحمدی با بیان اینکه ما آمار تعداد معتادان را نداریم، تصریح کرد: ما 250 معتاد متجاهر را در سطح استان جمع‌آوری کرده و برای مراقبت از آنها اردوگاهی ایجاد کردیم. در حال حاضر تعدادی از آنها درمان شده و اردوگاه را ترک کرده‌اند و برخی نیز مجددا به چرخه اعتیاد بازگشته‌اند.

وی با تاکید براینکه جمع‌آوری معتادان از سطح شهر باعث کاهش سرقت‌های خرد شده است، عنوان کرد: در زمینه‌های فرهنگی و اجتماعی تلاش می‌کنیم، فضای عمومی را به سمت سلامت و صداقت ببریم تا مشکلات به تدریج کم شود.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز