خبرگزاری کار ایران

اعلام آمادگی مرزبانی ناجا برای انتقال دانش و مهارت به ترکمنستان

asdasd
کد خبر : ۴۰۵۶۹۲

فرمانده مرزبانی ناجا در دیدار با سفیر و سرکنسول کشور ترکمنستان با اشاره به اینکه کشورمان اجازه ترانزیت مواد مخدر به سایر کشورها و اروپا را نمی دهد ، عنوان داشت: جمهوری اسلامی ایران در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، آقای " احمد قربان اف" سفیر کشور ترکمنستان با حضور در ستاد فرماندهی مرزبانی ناجا با سردار "قاسم رضایی " دیدار و گفتگو کرد .

سردار رضایی در این دیدار با اشاره به مشترکات دینی و فرهنگی دو کشور، اظهارداشت: ترکمنستان بعد از استقلال پیشرفت های خوبی داشته و ما از پیشرفت کشورهای همسایه خود خرسندیم .

وی با بیان اینکه افزایش تعاملات موجب کاهش آسیب پذیری ها می شود، برای برگزاری اولین اجلاس مشترک مرزبانان دو کشور در ایران و یا ترکمنستان اعلام آمادگی کرد .

سردار " رضایی " با اشاره به تجربیات کشورمان در مقابله با گروه های تروریستی و سوداگران مرگ، گفت: ما می توانیم این تجربیات را به مرزبانان کشور دوست و همسایه خود "ترکمنستان" منتقل کنیم.

وی ادامه داد: ایران اسلامی در کنار برخورد با ورود مواد مخدر به کشور اجازه ترانزیت این مواد به سایر کشورها و اروپا را نیز نمی دهد.

فرمانده مرزبانی ناجا، کشفیات مواد مخدر در سال گذشته را بیش از 500 تن عنوان و تصریح کرد: ایران با جدیت با سوداگران مرگ برخورد می کند و کشور ما در خط مقدم مقابله با مواد مخدر است.

" احمد قربان اف " نیز با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که کشور ترکمنستان را خویشاوند کشور ایران خوانده بودند ، از روابط حسنه و دوستانه مسئولان کشورمان در قبال ترکمنستان تقدیر کرد و گفت: ایران بهترین دوست ترکمنستان و مرز ما با ایران، مرز دوستی است.

وی، سد دوستی را یکی از نشانه های سطح بالای روابط دو کشور دانست و افزود: ارتباط صمیمی ایران و ترکمنستان در دنیا مثال زدنی است و ما با کمتر کشورهایی در این سطح روابط دیپلماتیک داریم، هیچ کس نمی تواند در این روابط دوستانه و عمیق خللی ایجاد کند.

سفیر ترکمنستان همچنین با تقدیم دعوتنامه فرمانده مرزبانی این کشور به سردار "رضایی" برای شرکت در یک مراسم بزرگ و مهم در ترکمنستان، گفت: این سفر می تواند فرصت خوبی برای آغاز تعاملات گسترده تر مرزبانان دو کشور باشد، امیدواریم با قبول این دعوت و حضور در این مراسم سطح روابط مرزی دو کشور بیش از پیش ارتقا یابد .

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز