خبرگزاری کار ایران

درخواست میرزاده از شورای عالی انقلاب فرهنگی درباره جذب استاد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۲۵۵

رئیس دانشگاه آزاد گفت: از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی درخواست داریم تمامی فرآیند جذب اعضای هیات علمی این انشگاه را به این دانشگاه واگذار کند.

به گزارش ایلنا، حمید میرزاده در همایش تبیین سیاست ها و شیوه های بررسی صلاحیت های عمومی اعضای هیات علمی دانشگاه آزاد گفت: این دانشگاه طی سه دهه گذشته با توجه به نیاز کشور به توسعه آموزش عالی هدف خود را بر توسعه کمی متمرکز ساخته بود، اما در چند سال اخیر سعی کرده تا با تحول برنامه ای به توسعه کیفی دست یابد.

وی افزود: پیش از انقلاب، ایران از جایگاه علمی مناسبی در میان سایر کشورها برخوردار نبود اما خوشبختانه پس از انقلاب از آنجایی که توجه به علم از سیاست های نظام و آموزه های اسلام بود ایران توانست به جایگاه شانزدهم تولید علم در میان سایر کشورهای دنیا دست یابد.

رئیس دانشگاه آزاد با اشاره به همکاری ۶۸ هزار عضو هیات علمی تمام وقت و نیمه وقت با دانشگاه آزاد گفت: حضور این تعداد عضو هیات علمی یکی از سرمایه های بزرگ این دانشگاه است چراکه از این طریق می توانیم ارتباط با صنعت و خدمات را بیشتر و محکم تر کنیم.

میرزاده خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد سعی دارد تا از اعضای هیات علمی تمام وقت بهره گیرد.

وی ادامه داد: این دانشگاه سعی کرده تا علاوه بر فارغ التحصیلان خود از فارغ التحصیلان سایر دانشگاه ها نیز به عنوان عضو هیات علمی استفاده کند، طبق آمار این دانشگاه تنها ۲۲ درصد از فارغ التحصیلان خود را به عنوان عضو هیات علی جذب کرده است.

جذب قطعی بیش از ۳ هزار عضو هیات علمی جدید

رئیس دانشگاه آزاد از اتمام فرایند جذب قطعی ۳ هزار و ۴۸۶ عضو هیات علمی از مهرماه ۹۲ تاکنون در این دانشگاه خبر داد و گفت: پرونده ۳ هزار و ۵۵۲ عضو هیات علمی دیگر نیز در دست بررسی است.

میرزاده تاکید کرد: همچنین در فراخوان جدید که بزودی اعلام می شود، براساس نیاز واحدها ۴ هزار عضو هیات علمی دیگر جذب می کنند.

وی از ارتقا ۴ هزار عضو هیات علمی در این دانشگاه خبر داد و گفت: تا پایان سال ۹۵ تعداد ۱۵ هزار و ۳۶ نفر عضو هیات علمی با مدرک دکتری به این دانشگاه افزوده می شوند.

رئیس دانشگاه آزاد تاکید کرد: همچنین تا پایان سال ۹۶ نیز ۴ هزار نفر دیگر نیز جذب دانشگاه آزاد اسلامی می شوند که با این احتساب به وعده خود در خصوص جذب ۲۰ هزار عضو هیات علمی عمل می کنیم.

میرزاده در ادامه خواستار همکاری بیشتر وزارتخانه های علوم و بهداشت با دانشگاه آزاد شد و افزود: در حال حاضر میانگین نسبت استاد به دانشجو در کل کشور یک به ۶۴ است این در حالی است که این نسبت در این دانشگاه با احتساب اعضای هیات علمی تمام وقت یک به ۴۸ است.

وی عنوان کرد: طبق برنامه ششم توسعه دانشگاه آزاد تا پایان سال ۹۹ این نسبت یک به ۳۷ و در برنامه هفتم دانشگاه تا سال ۱۴۰۴ این شاخص یک به ۲۷ خواهد رسید.

قضاوت درخصوص دانشگاه آزاد با سایر دانشگاههای غیر دولتی یکسان باشد

رئیس دانشگاه آزاد اظهار داشت: انتظار ما این است که قضاوت ها درباره این دانشگاه با سایر دانشگاه های غیر دولتی و حتی دولتی به یک شکل باشد، متاسفانه دانشگاه آزاد اسلامی نسبت به دیگر دانشگاه ها بیشتر زیر ذره بین انتقاد و فشار قرار دارد.

میرزاده خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشگاه های غیر دولتی از حداقل استانداردهای لازم در خصوص فضا، استاد و غیره برخوردار نیستند.

وی ادامه داد: انصاف ایجاب می کند با دانشگاهی که دارای ۲۰ میلیون مترمربع فضای آموزشی، ۱۱ هزار کارگاه و آزمایشگاه و ۶۸ هزار عضوهیات علمی است همکاری بیشتری شود، به همین خاطر از مسئولان شورای عالی انقلاب فرهنگی می خواهیم تمامی فرایند جذب اعضای هیات علمی به خود این دانشگاه سپرده شود تا این روند تسریع شود.

رئیس دانشگاه آزاد خاطرنشان کرد: همچنین درخواست داریم وزارتخانه های علوم و بهداشت نیز در تصویب رشته های دانشگاه آزاد اسلامی همانند مصوبات سایر دانشگاه های وابسته به خود یا غیردولتی عمل کنند.

میرزاده گفت: اگر فرایند جذب اعضای هیات عملی تسریع شود علاوه بر ایجاد اشتغال زایی برای جوانان و فارغ التحصیلان کشور، مانع از خروج بسیاری از نخبگان کشور خواهیم شد.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز