خبرگزاری کار ایران

حقانی:

رانت‌خواری 42 میلیاردی کذب است/ دستگاه قضا رسیدگی کند

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۵۸۷

عضو شورای شهر تهران به انتشار گزارشی در رسانه‌ها با عنوان رانت‌خواری 42 میلیارد تومانی یکی از اعضای شورای شهر واکنش نشان داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمد حقانی امروز در نشستی خبری ضمن تکذیب مطالب منتشر شده در گزارش مذکور گفت: معتقدم وقتی موضوعی را به کسی نسبت می‌دهند باید مستندات خود را به مردم ارائه دهند و قضاوت بر عهده مردم است.

وی با بیان اینکه من سابقه بیش از 45 سال خدمت در مدیریت شهری را دارم و مدتی به عنوان سرپرست و قائم‌مقام در شهرداری فعالیت کرده‌ام، ادامه داد: پس از انتشار این خبر نامه‌ای را خطاب به این خبرگزاری نوشتم و از آنها خواستم پاسخ مرا منتشر کنند.

حقانی با یادآوری اینکه در سال گذشته نیز مطلبی درباره بوستان مادر مطرح شده بود که به خاطر آن من را تهدید کردند که طی چهارده سال معاونت شهرداری تهران ممکن است، انواع دستورات خلاف را داده باشی و مطمئن باش آنها را مطرح می‌کنیم، اظهار کرد: من به همراه تعدادی از اعضای شورای شهر و مدیران شهری در کمیسیون اصل 90 حاضر شده و از آنها خواستم، هر نقطه‌ضعفی را که در طول خدمتم در شهرداری‌های تهران و اصفهان به دست آورده‌ام بازگو کنند. همچنین از دستگاه قضا نیز خواستم که اگر مطلبی درباره من وجود دارد به  آن رسیدگی کنند و حتی اعلام کردم، اگر من را خائن به نظام، رهبری و مردم دیدید استعفا می‌دهم و مرا دستبند بزنید.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اعلام اینکه این بار به کاهدان زده‌اید، گفت:‌ امروز به سازمان بازرسی کل کشور رفتم و از آنها خواستم اگر مطلبی راجع به من وجود دارد یا اگر در خصوص موضوعات مطرح شده در این خبر مسئله‌ای وجود دارد به آن رسیدگی کنند.

وی با اشاره به اینکه در خبر منتشر شده، آمده در این منطقه باغ وجود داشته و قطع درخت صورت گرفته است اظهار کرد: این ملک در سال 87 خریداری شده، 9 شریک دارد که یکی از این شرکا به نیابت از یکی از بستگانم هستم و این ادعا که قطع درخت در این ملک صورت گرفته، کذب محض است.

حقانی تصریح کرد: براساس رای قوه قضائیه این زمین موات است و تعهد و کاشت 90 اصله درخت مربوط به سال 87 است که به دروغ به مالکان کنونی نسبت داده شده است.

وی با اشاره به کذب بودن ادعای مطرح شده در این خبر مبنی بر افزایش طبقه و متراژ در این ملک گفت: پروانه ساختمان این ملک در سال 90 صادر شده، این در حالی است که من در سال 82 بازنشسته شدم و در آن زمان در شهرداری نبودم و در شهریورماه سال 92 نیز وارد شورای شهر شدم اما از آنجا که یک دانگ از این زمین مربوط به من بود در سال 90 که برای اخذ پروانه به شهرداری مراجعه کردند، مسئولان مربوطه به این دلیل که من را می‌شناختند پروانه را به نام حقانی و شرکا صادر کردند تا به اصطلاح کار مالکان زودتر راه بیفتد.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران افزود: براساس ضوابط هر زمان مساحت عرصه بیش از 5 برابر حد نصاب مساحت مورد نیاز در پهنه‌ای که ملک در آن قرار دارد باشد (این زمین در پهنه R122 قرار دارد) شهرداری موظف به صدور ساخت پروانه ساخت در هفت طبقه مسکونی با سطح اشتغال 60 درصد خواهد بود.

وی با بیان اینکه شهرداری وفق ضوابط مورد عمل در خصوص بافت‌های ناپایدار و تجمیع املاک در زمان تقاضای صدور پروانه ساختمان امتیازاتی از جمله مجوز افزایش طبقات را منوط به آنکه متقاضیان حقوق قانونی شهرداری را پیش از سال 93 بپردازند باید منظور می‌کرد.

حقانی تصریح کرد: براساس این ضوابط برای پهنه R122 باید 420 درصد تراکم می‌گرفتند که 418 درصد به مالکان این زمین تعلق گرفت.

این عضو شورای شهر اظهار کرد: چنانچه در فضا و سند این دو ملک تجمیعی مشخص است؛ ملک مذکور در عرض هم بوده‌اند حال آنکه دوستانی که خبرسازی کرده‌اند به گونه‌ای القا کرده اند که دو ملک در طول هم و کوچه‌ای میان آنها بوده است و مالک را به کوچه‌خواری متهم کرده‌اند. در حالی که قسمتی که بر روی شکل ساختگی درخبر مذکور به عنوان کوچه معرفی شده است براساس اسناد موجود واقع در ملک است.

وی با طرح این سوال که چطور می گویید در زمینی که براساس رای قوه قضائیه موات بوده است درخت وجود داشته اظهار کرد: خاک این منطقه که می‌گویند در آن باغ وجود داشته تماماً سنگلاخ بود و حتی با بیل مکانیکی هم نمی‌توان از آن خاک‌برداری کرد.

حقانی با تاید بر اینکه قصد شکایت از این رسانه را ندارم گفت: رسانه رکن چهارم دموکراسی است و شکایت کردن از آن درست نیست اما باید این نکته مورد توجه قرار گیرد که مچ‌گیری با لجن‌پراکنی متفاوت است.

وی با اشاره به اینکه شبکه من و تو در مورد این موضوع صحبت کرده است، ادامه داد: این رسانه‌ها قصد دارند علیه نظام دسیسه کنند، لذا خواهشمندم اسناد من را منتشر کنند. چنانکه خبرگزاری منتشر دهنده نیز براساس قانون باید جوابیه من را منتشر کند.

حقانی با تاکید بر اینکه باید سایت‌های دیگر نیز این اسناد را ببینند و مورد بررسی قرار دهند ادامه داد: اگر پس از این مطالب همچنان مواردی از این دست را ببینم آنگاه شکایت می کنم.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه در مدت حضور خود در شورا حرف سیاسی نزدم زیرا اعتقاد داشتم شورا باید به دور از سیاسی‌کاری باشد ادامه داد: دیروز طرح تحقیق و تفحص از شهرداری رای نیاورد و اگر از من علت آن را بپرسید می‌گویم شهرداری تهران بسیار بزرگ است و نمی‌توان به همه مسائل آن رسیدگی کرد مگر به ترتیب اولویت و ما نیز در حال حاضر خود را به رسیدگی مسائل مرتبط با املاک شهرداری محدود کردیم که رای نیاورد و اینکه چرا برخی به آن را ندادند را باید از خودشان پرسید.

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز