خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی:

ارتباط سامانه‌های پلیس پیشگیری و نظام وظیفه برقرار شد

asdasd
کد خبر : ۴۰۸۸۰۶

رئیس پلیس پیشگیری نیروی انتظامی گفت: ارتباط سامانه‌های پلیس پیشگیری و نظام وظیفه با پیگیری و اقدامات انجام شده برقرار شد.

به گزارش ایلنا، سردار محمد شرفی افزود: برقراری ارتباط سامانه ها در پیشبرد و سرعت بخشیدن به فرایند شناسایی و معرفی مشمولین غایب نقش بسزایی دارد.

وی در خصوص اقدامات پلیس پیشگیری ناجا، افزود: ایجاد تعامل با سازمان وظیفه عمومی به جهت شناسایی و برخورد با سربازان فراری، ارسال اخطار به مشمولان غایب از طریق سامانه ها و ارسال اخطار با عنایت به بعد مسافت با مسائل امنیتی و به منظور پیشگیری از خطرات احتمالی از طریق پست بسیار حائز اهمیت است.

شرفی از صدور بخشنامه و دستورالعمل های متعدد به استان های سراسر کشور در راستای افزایش دستگیری مشمولان غایب نیز خبر داد و گفت: همچنین به تمام مؤسسات دولتی و غیر دولتی از قبیل کارخانه ها، شرکت ها، آموزشگاه ها، کارگاه ها، بنگاه ها، مغازه ها و تعمیرگاه ها ابلاغیه ای برابر ماده 63 قانون خدمت وظیفه عمومی مبنی بر عدم به کارگیری مشمولین غایب و عواقب آن ارسال شد.

تشکیل کمیته‌ای جهت تسهیل در اجرای قوانین

به گزارش پایگاه خبری پلیس، رئیس پلیس پیشگیری ناجا به پیشنهاد این پلیس جهت تشکیل کمیته ای به منظور تعامل نهادها و سازمان های مرتبط با موضوع مشمولان و اجرای دقیق قوانین خدمت وظیفه عمومی اشاره کرد.

وی افزود: ساختار این کمیته، ریاست وزیر کشور در مرکز و عضویت دادستانی کل، سپاه پاسداران، ثبت احوال، وزارتخانه های فناوری و اطلاعات و ارتباطات، تعاون ، کار و رفاه اجتماعی ، صنعت، معدن و تجارت ، کشور و ساختار متناظری در استان ها به ریاست معاون امنیتی انتظامی استانداری در نظر گرفته شده است که مطمئنا در جلوگیری از فرار از قانون متخلفان و تسهیل در اجرای قوانین سازنده است.

وی در مورد مشمولان فراری، تصریح کرد: به موجب ماده یک قانون خدمت وظیفة عمومی به منظور دفاع از استقلال، تمامیت ارضی، نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، جان و مال و نوامیس مردم، تمام اتباع ذکور کشور به جز کسانی که از انجام خدمت وظیفة عمومی معافند در شمول قانون خدمت وظیفة عمومی هستند و باید خدمت دوره ضرورت را انجام دهند.

شرفی افزود: از سوی دیگر در مواد 10 و 58 مکرر، 63 مکرر و مواد دیگر، محدودیت های اجتماعی و تنبیه هایی برای مشمولان غایب و فراری در کشور در نظر گرفته شده است.

این مقام انتظامی در عین حال اظهار کرد: خوشبختانه اعمال محرومیت های اجتماعی بیشتر برای غایب ها ، موجب مراجعه بخشی از مشمولان غایب برای تعیین تکلیف به رده های وظیفه عمومی نسبت به روشن کردن وضعیت خود شده است.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا ادامه داد: حسن اجرای قانون یاد شده وظیفه نیروهای مسلح و دیگر مبادی ذیربط مندرج در قانون است و هم اندیشی، همکاری و تلاش همه جانبه در اجرای مطلوب قانون مثمرثمر است.

نقش برجسته ناجا در برخورد با مشمولان فراری

رئیس پلیس پیشگیری ناجا با تاکید بر اینکه نیروی انتظامی نقش برجسته ای در این میان دارد، افزود: شناسایی، تعقیب و دستگیری مشمولان فراری، بررسی و شناسایی آنان ، هنگام ارائه خدمات از قبیل صدور و تعویض گواهینامه و شماره گذاری به افراد ذکور توسط معاونت ها و پلیس های تخصصی ناجا اقدام شده است ؛ ضمن اینکه مشخصات آنان جهت برخورد قانونی به سازمان وظیفه عمومی ارسال و این موضوع با رعایت ظرافت های لازم اطلاع رسانی می شود.

این مقام عالی انتظامی با اشاره به اثرات مخرب عدم برخورد با مشمولان غایب اظهار کرد: پلیس پیشگیری ناجا در این راستا با برگزاری جلسات هم اندیشی با مبادی مرتبط درون و برون سازمانی، شرکت فعال کارشناسان در جلسات تشکیل شده ستاد کل نیروهای مسلح و ابلاغ مصوبات به استان ها و پیگیری آنها اقدام کرده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز