خبرگزاری کار ایران

حضور ۲۷۰۰ زن سرپرست خانواده و تولیداتشان در نمایشگاه زنان و تولیدملی

نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با حضور ۲۷۰۰ زن سرپرست خانواده در بوستان گفت‌وگو افتتاح شد.

به گزارش ایلنا، مجتبی عبداللهی در مراسم مراسم افتتاحیه‌ نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی با اشاره به در پیش بودن اعیاد قربان و غدیر خم این مناسبت ها را تبریک گفت و اظهار کرد:من فکر نمی‌کردم شاهد چنین کار قوی و خوبی در نهمین نمایشگاه دستاوردهای زنان باشیم، اما امروز پس از بازدید از بخش های مختلف این نمایشگاه درکنار سایر بزرگوارانی که برای این امر زحمت کشیده‌اند، شاهد نتیجه‌ قابل قبولی در این زمینه هستیم. 

عبداللهی این نمایشگاه را مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی دانست و افزود: امروز و در این نمایشگاه شاهد مصداق واقعی اقتصاد مقاومتی و فرمایشات مهم مقام معظم رهبری در ارتباط با تولید ملی، تولید داخلی، تکریم خانواده، احترام به بانوان، احترام به زنان سرپرست خانوار و توانمندسازی بانوان سرپرست خانوار هستیم.

وی در ادامه با تاکید بر نقش همیشگی زنان در رویدادهای مهم نظام جمهوری اسلامی ایران افزود: فکر می‌کنم بانوان باید مانند همه‌ موضوعاتی که در طول نظام دیدیم در مساله تحریم پوشاک خارجی نیز پیشقدم شوند. ما الان با این نمایشگاه به سطحی رسیدیم که بتوانیم شاهد حرکتی عظیم، انقلابی و جهادی از سمت بانوان باشیم و با یاری آنان به تولید ملی توجه، و ورود پوشاک خارجی به کشور را ممنوع کنیم.

عبداللهی در ادامه با اشاره به واردات پوشاک از کشور ترکیه ادامه داد: کشور ترکیه با جمعیتی تقریبا برابر با کشور ما از این سه موضوع کسب درآمد ملی می‌کند. پوشاک، گردشگری و صنعت لوازم اتومبیل. اگر صنعت لوازم اتومبیل را کنار بگذاریم، یقین داشته باشید در گذشته در دو حوزه‌ی گردشگری و  پوشاک از ترکیه بالاتر بوده‌ایم. چرا ما باید از یک کشور همسایه که هم جمعیت کشور ماست پوشاک وارد کنیم؟

معاون امور اجتماعی و فرهنگی با تاکید بر اهمیت کیفیت و زیبایی پوشاک داخلی گفت: سه فاکتور مهم کیفیت، قیمت و زیبایی باید در تولیدات ما حائز اهمیت باشد. البته فاکتور زیبایی نیز باید در راستای طرح‌های اسلامی و ایرانی باشد و در این میان نباید از تاثیر گذاری زیبایی لباس‌های خارجی بر فرهنگ ما غافل شویم. من فکر می‌کنم با توجه به این کار ارزشمند بزرگی که انجام شده و با این قابلیتی که داریم ، با در نظر گرفتن این فاکتورها قادر هستیم که پوشاک خارجی را با محوریت بانوان تحریم کنیم. چرا که در نظام جمهوری اسلامی ایران  بانوان ثابت کرده‌اند هرجا ورود کنند، اثرگذار هستند و جریان را تغییر می‌دهند.

عبداللهی ضمن اعلام حمایت از برگزاری نمایشگاه‌های این چنینی افزود: ما به عنوان حوزه‌ی معاونت اجتماعی شهرداری با تمام توان در خدمت امور بانوان هستیم و کمک می‌کنیم نمایشگاه‌های متعدد با همین کیفیت در طول سال برگزار شود. با تمام توان از تولیدات داخلی که هست حمایت کرده و امیدواریم مسیر تحریم پوشاک خارجی را نیز با جریان سازی، کمپین‌های تبلیغاتی و استفاده از فضای مجازی دنبال کنیم تا بتوانیم فرمایشات ولی امر مسلمین را در موضوع اقتصاد مقاومتی و توجه به تولیدات ملی را به همت شما بانوان محترم عملی کنیم.

در ادامه‌ این مراسم  مهندس فهیمه فیروزفر مدیر ستاد توانمندسازی زنان سرپرست خانوار شهرداری تهران، گفت: این نمایشگاه به برکت یاری زنان سرپرست خانوار برگزار شده است. وقتی شهرداری تهران دست زنان سرپرست خانوار را برای اولین بار گرفت، فکر نمی‌کردیم که به اینجا برسیم. امسال جمعیتی بالغ بر ۲۷۰۰ نفر از زنان سرپرست خانوار این نمایشگاه را پشتیبانی می‌کنند. در این دوره ۱۳ برند به نمایشگاه اضافه شده‌اند و در مجموع حدود ۸۰ برند در این دوره حضور دارند. همدلی که بین تولیدکنندگان، کوثرها و زنان سرپرست خانواری که کارآفرین شده‌اند و خودشان کوثر را در اختیار گرفته‌اند، باعث تشکیل تیم بسیار خوبی شده است.

فیروزفر ضمن اعلام امیدواری برای گسترش این طرح در استان‌های دیگر ادامه داد: ما امیدوار هستیم که هرچه زودتر چنین کارهایی در سراسر کشور گسترده شود. طی بازدیدی که از چندین استان داشته‌ایم، شهرهای دیگر هم ظرفیت این را دارند که دست به دست هم دهند و بتوانیم صادرات خوبی از تولیدات داخلی داشته باشیم. چندین کشور اروپایی از فعالیت‌های ستاد بازدید کرده‌اند و امیدواریم که بتوانیم در نمایشگاه‌های خارج از کشور تولیدات ایران را نشان دهیم و مردم عزیزمان باور کنند که کیفیت تولیدات کشورشان اگر بیشتر از تولیدات کشورهای پیشرفته نباشد، کمتر نیست.

فهیمه فیروز فر افزود: «ما با اتصال مراکز مهارت‌آموزی کوثر به برندها و تولیدکنندگان برتر کشور باعث اشتغال پایدار این عزیزان شدیم و خیلی از سرپرستان خانوار ما در تولیدی‌های برتر مشغول به کار هستند و از مراکز کارآموزی کوثر منفک شده‌اند. پسران زنان سرپرست خانوار کار غرفه سازی و کابینت سازی انجام می‌دهند، تعدادی از بچه‌ها کار برق این نمایشگاه را انجام دادند. در واقع هم روحیه مادرانشان خوب است و هم  روحیه اعضای خانواده‌هایشان.

او ابراز امیدواری کرد که مردم عزیز کشورمان هم به عنوان مخاطبان نمایشگاه از این رویداد و محصولاتی که در آن اراِئه شده لذت ببرند.»

نهمین نمایشگاه زنان و تولید ملی که از ۱۸ تا ۲۶  از ساعت ۱۰ الی ۲۴ در بوستان گفتگو پذیرای بازدیدکنندگان است. 

کد خبر : ۴۰۹۴۰۶