خبرگزاری کار ایران

در سفر هیات ایرانی به هلند انجام شد؛

ملاقات رئیس سازمان میراث فرهنگی با وزیر فرهنگ هلند

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری که به هلند سفرکرده است، با خانم بوسمیکر وزیر آموزش، فرهنگ و علوم هلند در شهر لاهه ملاقات کرد.

به گزارش ایلنا، در این ملاقات که بهمن  نامور مطلق معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و علیرضا جهانگیری سفیر کشورمان در لاهه نیز حضور داشتند مسایل مختلف مربوط به روابط فرهنگی دو کشور مورد بحث و تبادل نظر طرفین قرار گرفت.

معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در این دیدار ضمن بیان گوشه هایی از ظرفیت های متنوع موجود در کشورمان در زمینه میراث فرهنگی, موزه داری, صنایع دستی و گردشگری, اعلام آمادگی کرد که در تمام این عرصه ها همکاری های بیشتری میان دو کشور صورت گیرد.

وزیر آموزش، فرهنگ و علوم هلند نیز در این دیدار ضمن استقبال از ایده یاد شده و بیان برخی ظرفیت های موجود در هلند،  پیشنهاد داد که سفرای دو کشور و مدیران بخشهای مختلف از سوی طرفین زمینه انجام این همکاری ها را فراهم آورند.

مسعود سلطانی فر و هیأت همراه همچنین به منظور آشنایی با ظرفیتها، توانمندیها و تجارب هلند در عرصه های مختلف فرهنگی، در جریان این سفر از یک مرکز تحقیقات نساجی که در زمینه لباس اقوام مختلف از جمله اقوام ایرانی در طول تاریخ فعالیت می کند، بازدید کردند.

همچنین مرکز تجاری وفرهنگی ایران و هلند (INTCC) که توسط بخش خصوصی تاسیس شده است با حضور معاون رییس جمهور و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افتتاح خواهد شد.

کد خبر : ۴۰۹۵۳۰