خبرگزاری کار ایران

معاون تربیت بدنی آموزش وپرورش مطرح کرد:

چاقی و اضافه وزن ۲۱ درصد از دانش آموزان

معاون تربیت بدنی و سلامت وزیر آموزش وپرورش از چاقی و اضافه وزن ۲۱ درصد از دانش آموزان خبر داد.

به گزارش ایلنا، پیش از ظهر امروز، مهرزاد حمیدی در همایش توجیهی برنامه پروژه ملی مهر که در ساختمان مرکزی وزارتخانه برگزار شد ،گفت: زندگی آپارتمان نشینی و فضای شهری تحرک را از بچه ها گرفته و تنها امید بچه ها برای تحرک  و ورزش فضای مدارس است که این فضا باید برای انجام حرکات ورزشی آماده شود.

وی افزود: از ۲۰ بند فرم ارزشیابی ۵ بند آن مستقیم و یا غیرمستقیم به معاونت تربیت بدنی و سلامت مرتبط است که از ناظران پروژه مهر می خواهم آنها را به دقت بررسی کنند.

حمیدی تصریح کرد: کار ساماندهی بیش از ۱۳ میلیون دانش آموز ،توسط ۳۵ هزار مربی تربیت بدنی انجام می شود که لازمه این کار وجود امکانات ورزشی در مدارس می باشد، چرا که اگر امکانات ورزشی وجود نداشته باشد عملکرد مربیان تربیت بدنی تحت تأثیر قرار خواهد گرفت .

معاون تربیت بدنی و سلامت اظهار کرد: باید تلاش شود نگاه مدیر مدرسه همان قدر که به مسائل آموزشی و مسائل پرورشی معطوف است به بخش تربیت بدنی نیز همان طور توجه کند.

حمیدی از نمایندگان اعزامی حوزه ستادی به استان ها جهت نظارت بر پروژه مهر خواست تا خط کشی حیاط مدرسه، سرویس های بهداشتی، نحوه دفع زباله ها و آبخوری ها را دقیقا موردبررسی قرار دهند.

کد خبر : ۴۰۹۶۹۱