خبرگزاری کار ایران

هشدار رییس پلیس‌راه راهور ناجا:

۲۰۰۰ نفر در محل‌های حادثه‌خیز جاده‌ها کشته می‌شوند

رییس پلیس‌راه راهور ناجا گفت: تصادفات جاده‌ای تنها در نقاط حادثه‌خیز سالانه حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان خسارات مالی به کشور وارد می‌کند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ حمیدی افزود: برابر آخرین جمع‌بندی‌های پلیس‌راه حدود ۳۴۰۰ محل حادثه‌خیز در جاده‌های برون‌شهری وجود دارد که علی‌رغم کاهش آنها طی سال‌های گذشته وضعیت ۱۵۰۰ محل از این تعداد بحرانی است و حجم زیادی از تصادفات فوتی و جرحی در آنها رخ می‌دهد.

وی با تاکید بر این که بررسی‌های پلیس‌راه نشان می‌دهد حدود ۳۰ درصد تصادفات جاده‌ای در محل‌های حادثه‌خیز رخ می‌دهد، تصریح کرد: برابر آمارها سالانه حدود ۲۰۰۰ نفر تنها در این محل‌ها کشته می‌شوند.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا تاکید کرد: این حوادث در نقاطی رخ می‌دهد که آدرس آنها کاملا مشخص و علایم و تابلوهای آشکارساز نیز در آنها نصب شده است.

وی با اشاره به مطالعات انجام شده از سوی مرکز مطالعات پلیس راهور ناجا گفت: بر این اساس خسارت مستقیم مالی هر مرگ تصادفات یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان است که با احتساب ۲۰۰۰ مرگ در محل‌های حادثه‌خیز باید گفت سالانه حدود ۲۴۰۰ میلیارد تومان به طور مستقیم محل‌های حادثه‌خیز فقط از بابت مرگ و میر به اقتصاد کشور خسارت وارد می‌کنند که این آمار جدا از سایر خسارات جانبی، زخمی‌ها و ایجاد مشکلات اجتماعی برای افراد است.

رییس پلیس‌راه راهور ناجا با تاکید بر این که با اعتبارات فعلی امکان اصلاح محل‌های حادثه‌خیز وجود ندارد گفت: با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری مبنی بر این که " اگرچه آمار تلفات تصادف‌های جاده ای کاهش یافته است اما آمار تلفات همچنان بالاست و نیروی انتظامی و دستگاههای مسئول باید تلاش کنند، این آمار به‌‎طور مستمر کاهش یابد"، قطعا باید همه دستگاه‌های مسوول بخصوص مراجع قانونگذار اعتبارات ویژه‌ای را برای اصلاح سریع محل‌های حادثه‌خیز اختصاص دهند تا بتوانیم به فوریت از حداقل ۲۰۰۰ مرگ تصادفات در سال جلوگیری کنیم.

کد خبر : ۴۱۰۷۲۶