خبرگزاری کار ایران

فرماندار تهران تاکید کرد:

برخورد با نانوایی‌های غیرمجاز و غیربهداشتی

فرماندار تهران در جلسه شورای آرد و نان شهرستان تهران بر تداوم نظارت و بازرسی از نحوه تولید و عرضه آرد و نان در سطح شهرستان تهران تاکید کرد.

به گزارش ایلنا، عیسی فرهادی ضمن گلایه از عدم حضور نمایندگان تعزیرات و صنعت و معدن از دستگاه‌های متولی در امر آرد و نان در این نشست خواستار ارائه گزارش‌های دستگاه‌های ذی ربط از اقدام های به عمل آورده بویژه در بخش بازرسی و نظارت شد.

معاون استاندار تهران همچنین در این نشست بر اصلاح امور مربوط به تولید و عرضه آرد و نان بویژه در بخش اخلاق رفتار با مشتری، ارائه نان با کیفیت وخودداری از کم فروشی تاکید کرد.

فرهادی گفت: برخورد با نانوایی‌های غیرمجاز و غیر بهداشتی، صدور مجوز ایجاد نانوایی‌های جدید در محله های مورد درخواست و مورد نیاز و رعایت قیمت های مصوب انواع نان از جمله مواردی است که بایستی مورد توجه دست اندرکاران تولید و عرضه آرد و نان و شورای مربوطه همچون گذشته، قرار داشته باشد.

بر اساس این گزارش در این نشست دبیر اجرایی اتاق اصناف تهران،‌ معاون بازرگانی،‌ رئیس اتحادیه نانوایان، معاون اتحادیه نانوایان سنگکی از جمله حاضرانی بودند که در خصوص مسائل و مشکلات صنف خود مطالبی را مطرح کردند.

نبود نظارت مستمر بر کارخانه های آرد ، کیفیت نازل آرد تولید شده ، یکسان سازی قیمت نان ،‌کاهش تقاضا برای انواع نان، افزایش بدون ضابطه تعداد نانوایی و دو نرخی بودن نان از جمله مواردی بود که در این نشست از سوی دست اندرکاران تولید و توزیع نان عنوان شد.

هم اکنون در سطح شهر تهران ماهانه ۳۲ هزار تن آرد توزیع می شود. در شهر تهران از مجموع ۴ هزار و ۱۲۰ نانوایی ، ۱۱۲۲ واحد آزاد پز و ۲۹۹۵واحد نیز یارانه بگیر هستند. همچنین از مجموع واحدهای خبازی شهر تهران حدود ۸۰۰ واحد سنگک پز و مابقی نیز شامل بربری ، تافتون،‌ لواش و فانتزی هستند

کد خبر : ۴۱۲۱۳۲