خبرگزاری کار ایران

جانشین فرمانده ناجا مطرح کرد:

بیکاری منشاء بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه

asdasd
کد خبر : ۴۱۲۷۴۳

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیکاری را منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه عنوان کرد.

به گزارش ایلنا، سردار مومنی؛ جانشین فرمانده نیروی انتظامی نیز با تبریک دهه ولایت و عید سعید غدیر خم و قدردانی از تلاش های مجموعه انتظامی استان هرمزگان، اظهار داشت: هدایت واحد و وحدت رویه در راستای شناسایی و برخورد با ریشه های کلان قاچاق و سرشاخه های آن ضروری است.

وی با اشاره به تدابیر فرمانده نیروی انتظامی در سال جاری؛ مبارزه با موادمخدر، قاچاق کالا و ارز و سرقت و همچنین پرداختن به موضوعات  اجتماعی و اخلاقی، تصادفات و قرارگاه جهادی و آموزشی را 6 ماموریت مهم ناجا در سال جاری عنوان کرد.

جانشین فرمانده نیروی انتظامی بیان داشت: در هرمزگان بالاترین اولویت مبارزه با قاچاق است و نامگذاری سال به نام اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری"مد ظله العالی" نشان از اهمیت این موضوع دارد.

سردار مومنی ادامه داد: علت عمده نامگذاری امسال به نام "سال اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل" حمایت از تولید کالای ایرانی و اشتغال زایی است چرا که پدیده شوم قاچاق لطمات جبران ناپذیری به سرمایه و مشاغل تولیدی کشور وارد می کند.

وی از بیکاری به عنوان منشاء و علت عمده بسیاری از انحرافات و جرائم در جامعه نام برد و افزود: قاچاق در هر صورت اثر وضعی خود را برجای می گذارد و هزینه جرم را بالا می برد لذا کالای قاچاق نباید وارد عرصه اقتصادی شود.

براساس گزارش سایت پلیس، جانشین فرمانده ناجا ادامه داد: استفاده از کالای قاچاق، علاوه بر حمایت از تولیدات خارجی، موقعیت کشور را در شرایط بین المللی به مخاطره می اندازد و باعث افزایش آسیب های اجتماعی می شود لذا ایجاد اشتغال، حمایت از تولیدات داخلی و رونق اقتصادی در کاهش جرایم تاثیرات بسزایی دارد.

سردار مومنی، اشراف اطلاعاتی و تمرکز در مبادی رسمی را دو رویکرد مهم در مبارزه با قاچاق عنوان کرد و گفت: در مبارزه با این معضل باید بر روی باندهای بزرگ متمرکز شویم؛ قاچاق موضوع ملی است و باید به جای منفعت فردی، منافع کل کشور را در نظر بگیریم لذا ضروری است که به وظیفه خود درست عمل کنیم.

 وی بر شناسایی و اطلاع رسانی خلاءها در این حوزه اشاره و تصریح کرد: اطلاع رسانی به موقع، ابزاری موثر در پیشگیری از قاچاق به شمار می آید.

جانشین فرمانده ناجا بر آموزش کارکنان و نیز اقدامات صیانتی و پیشگیرانه در جلوگیری از بروز تخلفات تاکید کرد.

همچنین سردار محمدرضا  مقیمی با اشاره به تفاوت مسیرهای ورودی قاچاق در هرمزگان با سایر استان های کشور، افزود: انهدام باندهای بزرگ و سازمان یافته یکی از اولویت های مهم پلیس آگاهی به شمار می آید.

وی، وجود سواحل گسترده در استان و نیز قانون گریزی را از مشکلات موجود در امر مبارزه با قاچاق کالا دانست و افزود: راه اندازی سامانه گمرک و نیز استفاده از بالگرد و پهپاد جهت شناسایی مکان دپوها از اقدامات خوب انجام شده در این امر به شمار می آید.

414 میلیارد تومان، ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در 6 ماهه نخست امسال در هرمزگان

سردار ملکی فرمانده انتظامی استان هرمزگان نیز گفت: هرمزگان با 73 هزار کیلومتر مربع وسعت، 13 شهرستان و 5 محور اصلی ورودی و خروجی دارای راه هوایی، ریلی، دریایی و جاده ای می باشد که بندر شهید رجایی یکی از بندرهای مهم استان به شمار می آید. 

وی افزود: موقعیت استراتژیک استان باعث شده حجم انبوهی از کالای قاچاق از طریق مبادی رسمی، ساحلی، روستایی و خورها به طورغیرمجاز وارد استان شود.

سردار ملکی به اقدامات موثر در مبارزه با قاچاق در استان هرمزگان اشاره کرد و گفت: ارزش کالاهای قاچاق مکشوفه در استان طی 6 ماه نخست امسال، 414 میلیارد تومان برآورد شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل 61 در صد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی این مدت دو هزار و 684نفر به اتهام قاچاق کالا دستگیر شده اند که نسبت به مدت مشابه 8 درصد افزایش داشته است.

فرمانده انتظامی استان هرمزگان در خاتمه بر استفاده از بالگرد جهت شناسایی مکان دپوی کالای قاچاق، آموزش کارکنان ایستگاه های بازرسی در خصوص آخرین شگرد قاچاقچیان و استفاده از تجهیزات فنی و اطلاعاتی در امر مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز