خبرگزاری کار ایران

از سوی بنیاد برکت:

200 مدرسه در سراسر کشور افتتاح می‌شود

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۳۲۴

مدیرعامل بنیاد برکت از افتتاح 200 مدرسه برکت با 1300 کلاس درس در سراسر کشور با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی؛ رییس دفتر مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی»، مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و جمعی از مسئولین کشوری خبر داد.

به گزارش ایلنا، عارف نوروزی ضمن اعلام این خبر گفت: مراسم ویژه افتتاح همزمان 200 مدرسه جدید برکت در مناطق محروم سراسر کشور در روز یک‌شنبه 4 مهر در شهرک خانه از توابع شهرستان رباط کریم برگزار می‌شود.

وی افزود: در این مراسم مدارس برکت در استان‌های مختلف کشور افتتاح می‌شوند و از طریق ارتباط ویدیو کنفرانس با استان‌های فارس، لرستان، بوشهر و سیستان و بلوچستان، مدارس این استان‌ها نیز به بهره‌برداری می‌رسد.

به گفته نوروزی در استان‌ها برای افتتاح مدارس، نمایندگان ولی‌فقیه، استاندار، فرمانداران، مدیران کل آموزش و پروش و نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس، و دیگر مسئولان استان حضور دارند.

مدیرعامل بنیاد برکت با توجه به این‌که مدرسه‌سازی یکی از بنیادی‌ترین و ماندگارترین فعالیت‌های زیربنایی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مناطق محروم کشور است، اظهار داشت: بنیاد برکت از سال 86 تاکنون در راستای منویات مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» و تحقق بخشی از مسئولیت‌های اجتماعی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)، تلاش برای ساخت یک هزار مدرسه در روستاها و مناطق محروم کشور را در دست اجرا دارد.

دکتر نوروزی تصریح کرد: بنیاد برکت برای تأمین و توسعه فضای مناسب و استاندارد تحصیلی و ارتقای عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان این مناطق، با وزارت آموزش و پرورش و سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور در تعامل مستمر است و تاکنون قرارداد ساخت 950 مدرسه با 5100 کلاس درس و ظرفیت پذیرش 127 هزار و 500 دانش‌آموز را با اعتباری بالغ بر 4 هزار میلیارد ریال در 31 استان کشور منعقد شده است.

وی ادامه داد: در آستانه‌ سال تحصیلی جدید، 200 مدرسه‌ برکت با 1300 کلاس درس و اعتباری بالغ بر یک هزار و 300 میلیارد ریال در سراسر کشور آماده‌ بهره‌برداری است و به ­عنوان هدیه‌ مقام معظم رهبری «مدظله‌العالی» به دانش‌آموزان مناطق محروم، در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

به گفته مدیرعامل بنیاد برکت، تعداد مدارس به بهره‌برداری رسیده توسط بنیاد برکت در مناطق محروم سراسر کشور با افتتاح این مدارس جدید به 778 مدرسه با 4065 کلاس درس و ظرفیت پذیرش بیش از 101 هزار دانش‌آموز می‌رسد.

نوروزی با اشاره به این‌که ساخت مدارس برکت بر مبنای نیاز اعلام شده توسط ادارات کل آموزش و پرورش استان‌های کشور و با اولویت مناطق محروم‌ و نیازمند انجام می‌گیرد، تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از طریق بنیاد برکت براساس ویژگی‌ عدالت‌محوری، اقتصاد مقاومتی و توزیع متناسب و عادلانه‌ امکانات در مناطق محروم تمامی استان‌ها، به ارایه‌ خدمات زیربنایی و عمرانی به محرومان اهتمام ویژه‌ای دارد.

 

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز