خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح ۲۰۰ مدرسه برکت:

دانش‌آموزان راه امیرالمومنین (ع) را ادامه دهند

asdasd
کد خبر : ۴۱۳۷۰۴

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در مراسم افتتاح 200 مدرسه برکت، گفت: دانش آموزان با کسب علم و تقوا، ادامه دهنده راه و مسیر امیرالمومنین (ع) خواهند بود.

به گزارش ایلنا، آیت الله محمدی گلپایگانی روز یکشنبه در آیین افتتاح 200مدرسه برکت که در شهرستان رباط کریم برگزار شد، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران به دانشمندانی مومن نیاز دارد تا زمام امور را در آینده بدست گیرند و باید همین دانش آموزان امروز زمامداران آینده نظام باشند.

وی با اشاره به خدمات شهید رجایی و باهنر گفت: این دو شهید بزرگوار از معلمی آغاز کردند و عهده دار مناصب شدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره )و بنیاد برکت آثار ماندگاری دارد و نام برکت برای این نهاد چه عنوان با معنایی دارد. وی گفت: کم بیش در جریان فعالیت های این ستاد هستم.

وی به هفته دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: در آن زمان همه استکبار با تمام قوا در مقابل ما ایستادند و دشمنان ما را تقویت، حمایت و پشتیبانی کردند و از حکومت سلطه حمایت های مادی و معنوی دریافت کردند، آنها می خواستند چراغ فروزانی که در کشور امیرالمومنین (ع) افروخته شده و می خواهد ظلمت را از بین ببرد خاموش کند. دشمنان ما حتی از فروختن سیم خاردار به کشور ما جلوگیری می کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی در ادامه به وضعیت شهر دزفول در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: این شهر مدت ها در طول شبانه روز آماج بمباران قرار داشت ولی مردم شهر مغلوب نشدند.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری، شعاع جنگ تحمیلی را محدود به شهرهای مرزی عنوان نکرد و افزود: بسیاری از خانواده ها در تهران و قم به دلیل بمباران های هوایی به شهادت رسیدند.

وی مقاومت مردم را ناشی از حکمت های امام و شهدا دانست و گفت: امام خمینی (ره) و شهیدان میثاق بستند و مقاومت کردند.

آیت الله محمدی گلپایگانی گفت: بالاخره بعد از هشت سال، سازمان ملل متحد صدام را آغازگر جنگ عنوان کرد البته شرایط امروز ما با زمان آغاز جنگ قابل مقایسه نیست و دشمنان قسم خورده ما اگر امروز درصدی احتمال پیروزی در حمله به ما می دادند درنگ نمی کردند.

وی گفت: آنچه نیاز قطعی جامعه اسلامی است، اتحاد و یکپارچگی است. وی افزود: این مسائل برای ادامه دادن راه امیرالمومنین (ع) است.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری خطاب به مسئولان آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان امانت خانواده ها در مدارس هستند باید شان آنها رعایت شود تا به دانشمندانی مومن تبدیل شوند زیرا در جامعه ای که خواهان استقلال است نباید در برابر بیگانگان دست دراز کند.

گفتنی است؛ صبح امروز این مدارس که در استان های مختلفی از جمله آذربایجان شرقی و غربی، اردبیل، اصفهان، ایلام، تهران، چهار محال و بختیاری، کردستان، مازندران، هرمزگان قرار دارند با حضور آیت الله محمد گلپایگانی رئیس دفتر مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، فانی وزیر آموزش و پرورش، محمد مخبر رئیس ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) افتتاح شد.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز