خبرگزاری کار ایران

پیش‌بینی سازمان هواشناسی درباره شرایط جوی 3 روز پایانی هفته

asdasd
کد خبر : ۴۱۴۸۰۰

سازمان هواشناسی کشور نسبت به لغرندگی و مه‌آلود بودن جاده‌های کوهستاینی در شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزر هشدار داد.

به گزارش ایلنا، بر اساس پیش‌بینی سازمان هواشناسی بعد از ظهر چهارشنبه، ٧ مهرشاهد  بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی در شمال آذربایجان غربی، شمال آذربایجان شرقی، نیمه شمالی و شرق اردبیل، گیلان و از اواخر وقت دراستان  مازندران خواهیم بود.

همچنین پنجشنبه، ٨ مهرماه در استان‌های گیلان، مازندران و گلستان بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه ها مواجه خواهیم بود.

از بعد ازظهر روز جمعه، ٩ مهرنیز در گیلان و نیمه غربی مازندران شاهد بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی و آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیله‌ها ونیز رودخانه‌ها و احتمال بارش خفیف برف در ارتفاعات و دامنه‌های شمالی سبلان در استان اردبیل

براساس این گزارش در این مدت به علت لغزندگی و مه آلود بودن جاده‌های کوهستانی شمال غرب و استان‌های ساحلی دریای خزررانندگی در جاده ها دچار اختلال می‌شوند و بهتر است رانندگان به نکات ایمنی در سفر توجه کنند.

همچنین دمای هوا در روزهای پنجشنبه و جمعه در شمال غرب و سواحل دریای خزرکاهش ٥ تا ١٠ درجه و دامنه های جنوبی البرز کاهش ٤ تا ٦ درجه خواهد داشت. در سواحل دریاز خزر نیز از امشب (چهارشنبه شب) تا روز شنبه شاهد وزش باد شدید و در نتیجه مواج و متلاطم بودن دریاخواهد بود.

شرایط جوی استان‌های البرز، تهران، سمنان، قم و شمالِ اصفهان در روز پنجشنبه گاهی همراه با  وزش باد شدید( بین ٣٠ تا ٤٠ کیلومتر بر ساعت) و در نتیجه گرد و خاک محلی خواهد  بود.

 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز