خبرگزاری کار ایران

آتش‌سوزی در منطقه حفاظت شده هلن چهارمحال و بختیاری مهار شد

asdasd
کد خبر : ۴۱۵۴۶۵

مدیرکل حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری گفت: مساحت آتش سوزی دیشب در منطقه حفاظت شده جنگلی هلن کمتر از یک دهم هکتار برآورد شد.

به گزارش ایلنا، شهرام احمدی از مهار کامل آتش سوزی دیشب در منطقه حفاظت شده هلن خبر داد.

وی افزود: مهار آتش سوزی در کمتر از یک ساعت توسط نیروهای حفاظت محیط زیست استان با همکاری منابع طبیعی استان، مردم محلی و دهیاری های حاشیه این منطقه حفاظت شده صورت گرفت.

احمدی اذعان داشت: با وجود مهار سریع آتش سوزی، جهت اطمینان از اطفای حریق و جلوگیری از بروز مجدد آتش سوزی، نیروهای این اداره کل تا صبح در محل آتش سوزی بیتوته کردند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان موفقیت و سرعت عمل در مهار آتش سوزی های استان را نتیجه ی مدیریت، هماهنگی و تعامل بین بخشی عنوان کرد و تصریح کرد: در سال جدید برنامه ای جهت استفاده از ظرفیت های مردمی خصوصا جوامع محلی تدوین شد و در اکثر آتش سوزی ها از توان مردمی و دهیاری های حاشیه این مناطق در اطفای حریق استفاده شده است.

احمدی اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون، میزان مساحت آتش سوزی در منطقه حفاظت شده هلن حدود 40 هکتار برآورد شده است که در بیشتر موارد در همان ساعات اولیه شروع آتش سوزی، مهار شده است. وی بیان کرد: در غالب موارد این آتش سوزی به زیراشکوب منحصر بوده و درموارد بسیار معدودی به درختان جنگلی آسیب وارد شده است. 

هلن نام منطقه حفاظت شده جنگلی در استان چهارمحال و بختیاری است که حدود 30 هزار هکتار از وسعت 40 هزار هکتاری آن جنگلی و غالبا از نوع بلوط غرب است. 

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز