خبرگزاری کار ایران

با حضور وزیر علوم؛

مشکلات دانشجویان ایرانی در کره جنوبی بررسی شد

مسائل و مشکلات تحصیلی دانشجویان ایرانی شاغل به تحصیل در کشور کره جنوبی در نشستی با حضور وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در شهر سئول بررسی شد.

به گزارش ایلنا، در این دیدار که با هماهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و در سالن اجتماعات این مرکز برگزار شد، مشکلات، برنامه ریزی‌های درسی، لزوم یاری نهاد‌ها و اداره‌های مرتبط و همچنین وضعیت کنونی دانشگاههای کشور کره مورد بررسی قرار گرفت.

یکی از دغدغه‌های دانشجویان در این نشست مسائل مربوط به چگونگی ارزیابی وزارت علوم از مدارک اخذ شده، بحث لزوم آشنایی با قوانین و مقررات دانشگاهی و همچنین ارائه اطلاعات لازم درباره نظام آموزشی کشور کره جنوبی بود که پاسخ‌های لازم در این خصوص به آنان ارائه شد.

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در ادامه این نشست که با حضور حسن طاهریان سفیر جمهوری اسلامی ایران در کره جنوبی برگزار شد، پرسش‌های مطرح شده توسط دانشجویان را پاسخ داد و اعلام کرد که وزارت علوم به نحوی مقتضی و مناسب پیگیر حل مشکلات آنان خواهد بود.

وی همچنین از دانشجویان ایرانی خواست که به کیفیت و سطح علمی دانشگاه‌های ارائه دهنده خدمات آموزشی توجه بیشتری مبذول داشته و این موضوع را در اولویت انتخاب خود قرار دهند.

فرهادی همچنین به توافقات صورت گرفته وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با وزارت آموزش کره جنوبی اشاره کرد که قرار است فرصت‌های بیشتری برای همکاری‌های آموزشی میان دو کشور ایجاد شود تا دانشجویان از آن بهره‌مند شوند.

کد خبر : ۴۱۵۶۰۱