خبرگزاری کار ایران

با تلاش امدادگران محقق شد:

نجات 11 گردشگر مفقود شده در ارتفاعات کلات

کد خبر : ۴۱۵۸۰۱

رئیس هلال احمر کلات گفت: مه گرفتگی ارتفاعات کلات در روز جمعه باعث مفقود شدن11 گردشگر در کوههای هزار مسجد شده بود که این افراد پس از شش ساعت تلاش توسط تیم امداد ونجات کوهستان هلال احمر کلات پیدا شدند.

به گزارش ایلنا، محمد اربابی؛ رئیس هلال احمر کلات گفت:مه گرفتگی و وجود دره های فراوان در منطقه کوهستانی کلات، علت اصلی گم شدن 9 گردشگر و دو کوهنورد همراه این گروه شده بود.

محمد اربابی در تشریح جزئیات پیدا شدن این کوهنوردان اظهار کرد: با اطلاع دبیر هیات کوهنوردی درگز به هلال احمر کلات مبنی بر گم شدن گروه گردشگران که دو نفر از آنها خانم بوده به همراه دو کوهنورد درگزی در ساعات عصر جمعه، بلافاصله تیم امداد ونجات کوهستان هلال احمر کلات متشکل از  چهار امدادگر عملیات جست وجو را آغاز کرد.

وی افزود: عملیات نجات به مدت شش ساعت به طول انجامید و در منطقه صعب العبور و مه آلود کوهستانی انجام شد که خوشبختانه به علت همراه داشتن GPS  توسط گردشگران و اعلام مختصات توسط مرکز کنترل وهماهنگی عملیات استان( ( EOC، عملیات جست و جو با پیدا شدن موقعیت دقیق این 11 نفر در  دره عرب چاه و اطمینان از سلامت آنان در  ساعت یک بامداد صبح امروز شنبه به پایان رسید.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز