خبرگزاری کار ایران

رئیس پلیس راه استان سمنان اعلام کرد:

127 هزار تخلف رانندگی در تابستان

asdasd
کد خبر : ۴۱۶۰۰۳

رئیس پلیس راه استان سمنان از کاهش 33 درصدی تصادفات فوتی و 20 درصدی کشته شدگان این سوانح در محورهای استان سمنان در تابستان امسال خبر داد و گفت: رانندگان وسایل نقلیه در این مدت 127 هزار تخلف رانندگی مرتکب شده‌اند.

به گزارش ایلنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ "حسن خسروجردی" اظهار داشت: محورهای مواصلاتی استان سمنان به ویژه جاده بین المللی تهران-مشهد که بیش از 1000 کیلومتر رفت و برگشت آن در محدوده سمنان قرار دارد، همواره مسیر تردد بسیاری از مسافران و زائران حرم رضوی است.

وی افزود: از همین رو فرمانده انتظامی استان یکی از ماموریت های اصلی خود را خدمت رسانی به مسافران و تلاش برای کاهش حوادث و تلفات رانندگی می داند و در این حوزه از تمام ظرفیت های درون و برون سازمانی بهره می برد.

خسروجردی در ادامه به آمار حوادث رانندگی در محورهای استان سمنان در طرح تابستانه اشاره و خاطرنشان کرد: در سه ماه تابستان امسال 998 فقره سانحه رانندگی در جاده های سمنان رخ داده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل از کاهش 9 درصدی برخوردار است.

وی به کاهش 33 درصدی تصادفات فوتی و 20 درصدی کشته شدگان این سوانح اشاره و تصریح کرد: در 24 سانحه رانندگی منجر به فوت در استان سمنان، 62 تن جان باختند.

وی افزود: در این بازه زمانی 449 سانحه جرحی داشتیم که 802 نفر مجروح شدند و این آمار نسبت به سال قبل 13 درصد کاهش یافته است.

به گفته این مسئول انتظامی بیش از نیمی از سوانح رانندگی به علت بی توجهی به جلو و ناتوانی رانندگان در کنترل وسیله نقلیه رخ داده است.

سرهنگ خسروجردی از کاهش 5/17درصدی تخلفات و ثبت 127 هزار تخلف رانندگی در سه ماه تابستان در محورهای استان خبر داد و گفت: سرعت غیرمجاز با 30 هزار و 449 فقره بیشترین تخلف ثبت شده در این مدت است.

وی افزود: ماموران پلیس راه با اجرای طرح های ترافیکی مختلف، 456 دستگاه موتورسیکلت متخلف را توقیف کردند.

خسروجردی افزود: 345 دستگاه وسیله نقلیه نیز به علت انجام حرکات مخاطره آمیز توقیف و راهی پارکینگ شدند.

رئیس پلیس راه استان سمنان، خواب آلودگی و خستگی رانندگان را علت اصلی سوانح رانندگی در محورهای استان اعلام و به عموم مردم توصیه کرد: سهل انگاری و عجله در رانندگی هزینه های بسیاری به بار می آورد که در بسیاری موارد غیر قابل جبران و پشیمان کننده است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز