خبرگزاری کار ایران

پیام قاضی سراج به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۱۴۳

رئیس سازمان بازرسی کل کشور به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور پیامی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، قاضی رئیس سازمان بازرسی کل کشور  به مناسبت سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور پیامی به شرح ذیل صادر کرد.

همکاران گرامی و پرتلاش سازمان بازرسی کل کشور

 روز 19 مهر هر سال، مصادف با سالروز تأسیس سازمان بازرسی کل کشور است و این روز در سال جاری، با ایام سوگواری سرور شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) تقارن یافته که تقارنی قابل تأمل و تدبر است. امام علیه‌السلام در خطبه‌ای که تا ابد بر لوح تاریخ باقی خواهد ماند، دلیل اصلی و نخستین برای حرکت خویش را اقامه امر به معروف و نهی از منکر خواند و آن را گام نهادن در مسیر سنت پیامبر اکرم (ص) دانست. قیام مبارک ایشان، قیام علیه فساد و پیام این حرکت، ایستادگی و آزادگی بود.

در میان دستگاه‌هایی که کار اداره امور در یک جامعه را بر عهده دارند، گونه‌هایی متنوع با کارکردهایی مختلف را می‌توان مشاهده نمود؛ اما در این میان، برخی نهادها و سازمان‌ها، کاری پیچیده‌تر، حساس‌تر و به همان نسبت، دارای پیام‌هایی گسترده‌تر را به انجام می‌رسانند.

سازمـان بازرسـی کل کشور در این مجموعه، شاید قدیمی‌ترین و بارزترین نمونه از این دستگاه‌هاست که متولی پایش، کشف، اعلام و پیگیری فسادهای آشکار و نهانی است که در دستگاه‌های اداری کشور وجود دارد یا احتمال وجود آن می‌رود. از این رو، بیراه نیست اگر فعالیت‌های سازمان بازرسی کل کشور را در قالب نگاهی دینی، از مقولات امر به معروف و نهی از منکر بدانیم و کارکرد روزمره آن را جریانی جاری برای گسترش نیکی‌ها و ایستادن در برابر کژی‌ها و پلیدی‌ها بپنداریم.

 وی خطاب به کارکنان سازمان بازرسی اظهارکرد:  سالی که گذشت به یمن تلاش‌های بی‌شائبه شما، سالی آکنده از اخبار مربوط به دستاوردهای مثبت سازمان در راستـای اهداف والایی بود که از آن یاد کردم. آمار و ارقام اعلام شده در خصوص اصلاح امور و مقایسه آن میان سال‌های 1393 و 1394، شاهدی گویا بر این مدعاست. افزایش‌ تعداد محکومیت‌های کیفری، محکومیت‌های اداری، مقابله با سوء جریان‌ها در معاملات که به لغو، تجدید و فسخ آنها منجر شده، وصول طلب‌ها، مقابله با سوء جریان‌های مالی که به جلوگیری از تضییع اموال و استرداد وجوه انجامیده و جلوگیری از تخریب، تصرف و تغییر کاربری اراضی دولتی و خلع ید و رفع تصرف، بخشی از آماری هستند که از یک سـو، نگرانی‌هایی را در خصوص روند ارقام و آمار فساد اداری به وجود می‌آورند، اما از دیگر سوی، حکایتی از تلاش‌های دقیق، ریزبینانه و متکی به شواهد و اسناد همکاران این سازمان در مسیری است که مقام معظم رهبری (دام ظله‌العالی) به مناسبت‌های مختلف، آن را تلاش برای اصلاح امور و ایجاد جامعه‌ای سالم و عاری از فساد خوانده‌اند و با حمایت‌های حضرت آیت الله آملی لاریجانی ریاست محترم قوه قضائیه به ثمر نشسته است. این‌جانب به‌نوبه خود از تمامی این تلاش‌های مجاهدت‌گونه همکاران، قدردانی می‌نمایم و در این ایام پرفیض و برکت عاشورایی، از محضر مبارک حضرت ولی عصر (عج) طلب توفیق برای ادامه این راه پرفراز و نشیب و سلامت و عافیت همکاران را دارم.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز