خبرگزاری کار ایران

انتقاد سرخو از ساخت‌وسازهای کنار دریاچه شهدای خلیج‌فارس

asdasd
کد خبر : ۴۱۸۲۸۲

رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه منطقه 22 با کمبود حمل و نقل عمومی به ویژه اتوبوس روبرو است از برنامه ریزی های کمیته حمل و نقل برای افزایش حمل و نقل عمومی در این منطقه خبر داد.

به گزارش ایلنا، محسن سرخو رئیس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با حضور در منطقه 22 شهرداری تهران به بازدید از پروژه های عمرانی و حمل و نقلی این منطقه پرداخت.

وی پس از بازدید از پروژه دریاچه خلیج فارس و تونل شهدای غزه در ادامه اتوبان حکیم در جمع شورایاران این منطقه حاضر شد و با شنیدن موضوعات آنان به ارائه دیدگاههای کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران در خصوص منطقه 22 پرداخت

سرخو در این دیدار به موقعیت منطقه 22 اشاره کرد و گفت: این منطقه محل ورود و خروج خودروهای غیر بومی به شهر تهران است و در واقع به عنوان منطقه دسترسی به شهرهای غربی و شمالی کشور به شمار می رود.

وی ادامه داد: با بررسی های به عمل آمده در ابتدای برنامه 5 ساله شهر تهران از 22 میلیون جابه جایی روزانه در شهر تهران 11 میلیون جابه جایی مربوط به وسایل نقلیه شخصی است که از این میان 3.5 میلیون جابه جایی با خودروهای شخصی افراد غیر ساکن در تهران انجام می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل اظهار داشت: وضعیت مناطق مرزی به گونه ای است که در روزهای تعطیل نیز علی رغم کاهش مسافرت های درون شهری با ازدیاد حجم ترافیک رودرو هستند و این تا جایی است که در ایامی همچون نوروز و اوج سفرهای تابستانی باید تمهیدات ویژه ترافیکی برای آنها اندیشید.

سرخو در ادامه به وضعیت منطقه و نیازهای حمل و نقلی آن اشاره کرد و گفت: در این منطقه امکانات جدید شهری به وجود آمده است که باید از ظرفیت های آن استفاده شود.

وی به دریاچه شهدای خلیج فارس اشاره کرد و گفت: این دریاچه هم به عنوان فرصت و هم به عنوان تهدید به شمار می رود به گونه ای که اگر سیستم حمل و نقلی خوبی برای آن طراحی شده و از فضای تجاری آن به خوبی بهره برداری شود تبدیل به فرصتی اقتصادی برای منطقه و ایجاد اشتغال برای جوانان منطقه می شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: اگر ظرفیت های کنونی مغفول بماند و یا در حد کنونی باقی بماند موجب می شود که میزان بازدیدها از این دریاچه کاهش یافته و رفته رفته تبدیل به مکانی فراموش شده در شهر تهران بشود.

سرخو در ادامه به پارک چیتگر و مجموعه آبشار تهران اشاره کرد و گفت: از ضرورت های دیگر برای ایجاد فرصت در این منطقه لزوم معرفی شایسته این امکانات به شهروندان است که به نظر می رسد هنوز این اتفاق به خوبی انجام نشده است.

وی نسبت به ساخت و سازهای کنار دریاچه شهدای خلیج فارس انتقاد کرد و گفت: عموما پس از ایجاد دریاچه هادر کنار آن یک مرکز تجاری مدرن و یا یک یا دو هتل ایجاد می شود تا خود این امکانات نیز به جذب گردشگران کمک کند این در حالی است که ساخت و سازهای در این منطقه به گونه ای بوده است که فضای بسیار اندکی برای مشاهده دریاچه از خارج آن وجود دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران بر ضرورت سخت گیری شهرداری در موضوعات مربوط به فاضلاب این منطقه تاکید کرد و گفت: صرف عایق بندی دریاچه برای جلوگیری از ورود فاضلاب به آن کافی نیست و باید فاضلاب ها نیز در محل خود عایق شوند چرا که سیالات همواره مسیر خود را به سمت نقاط پایین دست پیدا می کنند و اگر چنین چیزی رخ دهد خود تبدیل به آفتی برای منطقه می شود.

سرخو در ادامه به عقب بودن شهرداری از برنامه های خود در موضوع اتوبوس رانی اشاره کرد و گفت: در پایان سال 92 تمامی اهداف به طور دقیق مشخص شد و بودجه لازم برای آن نیز به تصویب رسید که آمارهای کنونی نشان از عقب ماندگی شهرداری برنامه تعیین شده دارد.

وی تصریح کرد: تعداد اتوبوس ها در ابتدای برنامه 6500 دستگاه بود که 2500 دستگاه آن فرسوده بود که برهمین اساس تصمیم گرفته شد که سالانه 500 دستگاه اضافه شده و 500 دستگاه نیز تعمیر اساسی شود.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران ادامه داد: با این برنامه قرار بود که تا سال آخر برنامه 5 ساله تعداد اتوبوس های شهر تهران به 9 هزار دستگاه برسد این در حالی است که امروز پس از دو سال تعداد اتوبوس های شهر تهران از 6500 دستگاه به 6300 دستگاه کاهش یافته است و این عقب افتادگی در حالی رخ می دهد که بسیاری از شرکت ها اعلام آمادگی برای مشارکت کرده اند.

وی اظهار داشت: شهرداری نیز از این موضوع استقبال کرده است ولی با توجه به نیاز این کار به مباحث کارشناسی و لزوم داشتن تجربه در خصوص آن موجب شده است که کارها با کندی پیش برود.

رئیس کمیته حمل و نقل از بازنگری در طرح جامع حمل و نقل شهر تهران از سال گذشته خبر داد و گفت: این تجدید نظر به ویژه برای غرب تهران صورت می گیرد چرا که غرب تهران سبک ترین سیستم اتوبوس رانی را در اختیار داشته و بالاترین نیاز را در شهر تهران دارد

سرخو اعلام کرد: کمیته حمل و نقل خواستار ایجاد چند خط ویژه برای دریاچه خلیج فارس شده بود که چند روز قبل نخستین خط آن توسط شهرداری تهران ایجاد شد.

وی اظهار داشت: نیاز منطقه 22 در حال حاضر خطوط فرا منطقه ای است تا زمانی که خط 8 مترو تهران این منطقه را به شبکه مترو متصل کند.

رئیس کمیته حمل و نقل شورای شهر تهران افزود: هم اکنون ایجاد خط LRT در خطوط میدان آزادی - میدان امام حسین (ع) و میدان تجریش - میدان راه آهن در حال بررسی است و اگر این موضوع محقق شود می توان اتوبوس های این خطوط را برای جبران بخشی از عقب ماندگی به خطوط غربی شهر تهران اختصاص داد.

سرخو در پاسخ به تذکر یکی از شورایاران در خصوص فرسوده بودن مینی بوس های این منطقه گفت: دلیل عدم نوسازی، هزینه بالا و عدم توانایی بخش خصوصی است که جلسات آن برای شناسایی راهکارها و برنامه ریزی های لازم برای آن در حال برگزاری است.

 

انتهای پیام/
نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز